Compania METRO – din nou lider european în sustenabilitate, conform Dow Jones

În mod tradițional, în ultimii douăzeci de ani Indicele Sustenabilității Dow Jones (DJSI) stabilește clasamentul celor mai durabile companii. În urma evaluării din acest an, compania internațională METRO, cu sediul în Düsseldorf, prezentă și în Republica Moldova, este lider incontestabil pe continentul european la capitolul sustenabilitate. METRO a înregistrat un salt semnificativ, +6 puncte, în condițiile concurenței tot mai dure în domeniu. Și la nivel mondial compania continuă să-și consolideze reputația drept una dintre cele mai durabile companii de retail din lume, clasându-se pe locul 2.

Foto: metro.md

Renumitele indicii de sustenabilitate, DJSI Europe și DJSI World, au fost introduse în 1999 și acceptă anual aproximativ 4.500 de companii pentru evaluarea sustenabilității corporative. Rezultatele evaluării servesc drept repere pentru investitori, indicându-le care sunt cele mai bune companii în ceea ce privește mediul, relațiile sociale și economia. Numărul de companii înregistrate și evaluate în 2019 a crescut cu 17%, iar în categoria „vânzare cu amănuntul a produselor alimentare”, în care a fost evaluată METRO AG, cu 15%, demonstrând importanța durabilității în economie, dar și ca factor competitiv.

Sustenabilitatea este un pilon-cheie al activității METRO, ceea ce a plasat compania în poziția de lider al sectorului, conform DJSI, în ultimii patru ani. În ciuda creșterii numărului de concurenți și a introducerii de noi categorii evaluate, METRO a reușit să-și îmbunătățească scorul considerabil în 2019. Compania a impresionat în special în domeniul managementului relațiilor cu clienții, prin strategia sa de sănătate și nutriție, precum și în ceea ce privește protecția datelor și securitatea cibernetică, ultimele două aspecte fiind abordate de DJSI pentru prima dată în acest an. La capitolul mediul înconjurător, compania a obținut note maxime în domeniile strategiei de protecție a climei, a gestionării ambalajelor și a riscurilor pentru apă în lanțul de aprovizionare. Pe dimensiunea socială, ca și în anii precedenți, METRO s-a remarcat, printre altele, în domeniile atragerii, dezvoltării și păstrării angajaților.

„Utilizarea responsabilă a tuturor resurselor este la baza a ceea ce facem zi de zi. Clienții noștri actuali și viitori, partenerii de afaceri, investitorii și angajații, ne cunosc, în fiecare zi, prin prisma abordării noastre economice, precum și pentru o puternică orientare ecologică și socială”, afirmă Heiko Hutmacher, membrul Consiliului de administrație al METRO AG responsabil pentru sustenabilitate, comentând recunoașterea companiei de către DJSI. „Suntem încântați că activitatea noastră în domeniul durabilității a fost recunoscută din nou de indicele de referință în 2019, ceea ce ne confirmă faptul că nu lucrăm doar pentru succesul imediat, dar suntem de asemenea mereu angajați în atingerea sustenabilității pe termen lung.”

METRO este unul dintre cei mai importanți jucători internaționali pe piața comerțului angro și retail. Compania își desfășoară activitatea în 35 țări și angajează peste 150.000 de persoane în întreaga lume. METRO oferă soluții individualizate pentru a satisface cererea clienții săi angrosiști și din vânzări cu amănuntul, la nivel regional și internațional. Prin mărcile sale comerciale METRO/MAKRO Cash & Carry și Real, prin intermediul serviciilor de livrare, precum și prin inițiativele privind digitalizarea, compania stabilește standardele pentru viitor: centrarea pe client, soluții digitale și modele de afaceri durabile. În Republica Moldova compania METRO este prezentă din anul 2004, având peste 600 de angajați, trei magazine și peste 20.000 de articole disponibile în fiecare magazin.

Pentru mai multe informații accesați paginile www.metroag.de și www.metro.md.


// console.log('no ads situation')