Ultima lor suflare? Daimler AG a făcut o pauză în dezvoltarea de noi motoare cu ardere internă

Tot mai mulți producători de mașini anunță o oprire a dezvoltării de noi motoare cu ardere internă. După VW iată că acum urmează să o facă şi Daimler, cel puțin cu o pauză, scrie revista germană Auto Motor und Sport.

Motorul cu ardere internă este considerat cel mai scump și mai complicat ansamblu din mașinile clasice. Acum, din ce în ce mai mulți producători îşi electrifică produsele, începând prin sisteme mild hybrid şi până la maşini electrice pure.

În consecință, “etajele executive” ale mai multor companii încep treptat să-şi transfere capacitățile de dezvoltare cât mai departe de consumatorii de combustibili spre unităţile de propulsie electrice la unitatea electrică. Şi iată că după VW, Daimler a anunțat acum că va elimina treptat dezvoltarea motoarelor cu combustie internă.

Motorul pe benzină cu şase cilindri din seria M 265

Grupul tocmai și-a reîmprospătat gama de motoare cu ardere internă – acum este timpul pentru o pauză. Markus Schäfer, șeful departamentului dezvoltare al întregului concern a subliniat că accentul principal este acum pe electrificare, unităţi de propulsie electrice și pe dezvoltarea bateriilor. Este, de asemenea, o chestiune de schimbare a capacității de producţie de la motorul cu ardere internă și de dezvoltare a transmisiilor la noile domenii. Schäfer spune că bugetul general pentru cercetare și dezvoltare rămâne la un nivel ridicat.

Daimler lansează în prezent cea mai recentă generație de motoare cu combustie internă în diferite modele, cum ar fi noul agregat pe benzină cu șase cilindri în linie pentru E și S-Class, precum și pentru SUV-uri, şi aceasta ar putea fi de asemenea ultima. Schäfer subliniază că în prezent nu există planuri pentru dezvoltarea de noi motoare. Cu toate acestea, Daimler ar putea relua activitatea de dezvoltare a propulsoarelor cu ardere internă în viitor, deşi această idee poate fi şi exclusă.

Vezi şi: Prognoza unui top manager BMW Group: Cât vor mai exista pe piaţă motoarele diesel şi pe benzină

La sfârșitul anului 2018, VW a anunțat despre sfârșitul motorului cu ardere internă. Se spune prin coridoarele din Wolfsburg că ultima sa generaţie de motoare tradiţionale este planificată să apară în 2026. În intenţia sa a făcut o referire la Acordul de la Paris privind clima generală de pe glob, care prevede că după anul 2050 ar trebui să locuim într-o societate complet neutră faţă de emisii. Potrivit VW, acest lucru poate fi realizat numai dacă către acest moment ponderea de electromobile va fi mai mare decât a celor cu ardere internă.

Balanţa ar putea fi înclinată din 2040, atunci când ultimele maşini cu motoare cu ardere internă vor ieşi de pe liniile sale de producţie, acesta fiind şi anul în care interdicția motoarelor pe benzină și diesel intră în vigoare în California, dar şi în alte oraşe/ţări ale lumii. Din 2022, aproape numai vehiculele electrice vor rula pe liniile de producție ale uzinelor VW din Emden și Hanovra. Iar modelele hibride pe care le introduc acum tot mai mulţi producători sunt destinate numai ca o soluție tranzitorie pe termen scurt.

Încă din 2017, dar nu atât de radical, şi Volvo a spus un nu motoarelor tradiţionale care consumă motorină: suedezii nu mai dezvoltă motoare diesel, iar generaţia lor actuală va exista încă până în 2023. La urma urmei, 80 la sută dintre clienții germani Volvo se bazează pe un motor diesel. Plecarea Volvo departe de motorul cu combustie este parțial legată de viitorul electric și de proprietar: pentru grupul chinez Geely, diesel-ul nu joacă niciun rol în piața sa de origine.

Ponderea mașinilor electrice nou înmatriculate în Germania este încă mică în ciuda creșterii constante. Dar nu există niciun semn de întoarcere: dacă acum marile companii de automobile, chiar dacă doar temporar, își iau rămas bun de la dezvoltarea elaborată și costisitoare a motoarelor cu combustie internă, toată lumea ar trebui să fie conștientă că o epocă se încheie. Însă nimeni nu susține că acesta este sfârșitul tuturor evoluțiilor. După cum spune Daimler, mașina se va schimba mai mult în următorii zece ani decât în ​​ultimii 100. Inginerii din domeniu lucrează în fiecare zi pentru îmbunătățirea unităţilor de propulsie electrice și caută, de asemenea, alternative tehnice și mai bune. Ieșirea din procesul de dezvoltare a motorului cu ardere internă este un semnal clar a dezvoltării însuşi a conceptului de automobil şi nu a sfârşitului său.

Iată detalii despre planul AMBITION2039 despre care v-am spus în timpul prezentării conceptului Vision EQS la Frankfurt. Cu acest show car, compania germană a anunţat că în următorii 20 de ani va renunţa treptat şi complet la motoarele pe benzină şi cele diesel, trecând toate modelele pe electricitate. Aceasta înseamnă o transformare fundamentală a companiei în mai puțin de trei cicluri de produse.

Vezi şi: FRANKFURT 2019: Noul Vision EQS Concept, S-Class-ul electric din viitor – Reportaj Video AutoBlog.MD

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://pps.iainlangsa.ac.id/ https://jdih.sumbawakab.go.id/