Cum YouTube face bani din videoclipuri false despre vindecarea cancerului

Algoritmul YouTube promovează tratamente false pentru cancer într-o serie de limbi, iar site-ul difuzează reclame pentru branduri și universități importante, lângă aceste videoclipuri înșelătoare, a descoperit o anchetă a BBC, scrie bbc.com.

Foto: https://9to5google.com

Căutând pe YouTube în 10 limbi, BBC a descoperit mai mult de 80 de videoclipuri care conțin dezinformare în materie de sănătate - în principal tratamente false pentru cancer. Zece dintre videoclipurile găsite au avut mai mult de un milion de vizualizări. Multe erau însoțite de reclame.

„Curele” neprobate implică deseori consumul de substanțe specifice, cum ar fi sodă de curcuma sau de copt. Dietele cu sucuri sau postul extrem au fost, de asemenea, teme comune. Unii utilizatori de YouTube au susținut să bea lapte de măgar sau apă clocotită. Niciuna dintre așa-numitele cure oferite nu este dovedită clinic pentru a trata cancerul, transmite aceeași sursă.

Înainte de apariția videoclipurilor false pentru vindecarea cancerului, erau reclame pentru mărci cunoscute, inclusiv Samsung, Heinz și Clinique.

Pe lângă Samsung, Heinz și Clinique, BBC a văzut reclame pentru site-ul de călătorie Booking.com și aplicația de scriere Grammarly, pentru filmele de la Hollywood și pentru universitățile britanice, inclusiv Universitatea din Anglia de Est și Universitatea din Gloucestershire. Toate reclamele au apărut alături de o dezinformare potențial dăunătoare.

Grammarly, o companie ale cărei reclame au apărut de 20 de ori alături de videoclipuri false pentru vindecarea cancerului, pentru cercetătoriii BBC, au declarat: „La aflarea acestui lucru, am contactat imediat YouTube pentru a trage reclamele noastre de pe orice astfel de canale și pentru a ne asigura că reclamele nu vor apărea alături de un conținut ce promovează dezinformarea."

BBC a contactat cinci influenceri pe YouTube, care au promovat astfel de videoclipuri, însă nu au obținut informații prea multe despre desfășurarea activității lor. Una din persoane care promova tratarea cancerului cu bicarbonat de sodiu, a menționat că făcea aceste videoclipuri inspirate din propria experiență. Tatiana Efimova din Rusia, a mai spus că, în videoclipurile ei, a specificat clar că nu este medic de profesie.

Celelalte influencere sunt din Brazilia și India și Arabia Saudită.


Pub