(video) Ex-ministrul Economiei, Valeriu Lazăr: „Întoarcerea AIC la stat este o promisiune electorală”

Fostul ministru al Economiei, Valeriu Lazăr, nu este de acord cu opinia Comisiei parlamentare de anchetă pentru analiza modului de organizare și desfășurare a privatizării Aeroportului Internațional Chișinău și susține că pocesul de concesionare a avut loc perfect legal, iar aeroportul nu ar trebui reîntors în gestiunea statului. În cadrul unei conferințe de presă, Lazăr s-a arătat indignat că nu a fost invitat de Igor Munteanu pentru a fi audiat.

Foto: privesc.eu

În cadrul aceleiași conferințe de presă, Lazăr a declarat că a fost audiat în cadrul Comisei Slusari, privind frauda bancară, și a fost „ascultat, însă nu și auzit”.

„Au fost emise cel puțin trei falsuri în spațiul public după audierea mea. Cred că nu trebuie să fii Sherlock Holmes ca să-ți dai seama că vinovați de această devalizare se fac cei care au gestionat banca la momentul respectiv. Detalii găsiți în raportul Reidman”, a subliniat ex-ministrul Economiei.

Valeriu Lazăr se arată convins că Procuratua Generală, după finalizarea cauzelor penale privind concesionarea aeroportului, nu va depista careva ilegalități.

„Sunt sigur că orice magistrat va confirma legalitatea acțiunilor mele și ale colegilor mei la acel moment. Noi chiar ne-am condus de lege și ne-am ghidat de interesul public”, a menționat Lazăr.

„Dacă mă invitau la comisie, le spuneam cu lux de amănunte că AIC este asimilat frontierei de stat. Este absolut lipsit de logică și temei juridic să învinuiești Avia Invest că nu ar gestiona la nivel operațional aeroportul, că s-a comis anumite breșe în sistemul de securitate.

„Mi se pare naiv să crezi că concesionarea aeroportului este o trădare de patrie. Nimeni, niciodată nu a pus problema de legalitate a procesului. Sunt sigur că orice investigație va ajunge la aceeași concluzie și nu există temei pentru a revedea rezultatele acestui concurs”, a mai adăugat fostul ministru al Economiei.

În opinia lui Valeriu Lazăr, după concesionare de Avia Invest, aeroportul s-a modernizat, ceea ce a dus la majorarea fluxul de pasageri.

„AIC a devenit mai atractiv, iar fluxul de pasageri s-a majorat considerabil. Și acea taxă de modernizare a fost o decizie corectă. Ce înseamnă taxa de 9 euro? Înseamnă sursa de acoperire a costului finanțării. Să admintem că nu mergeam pe formula concesionării, dar mai departe pe formula contractării unui împrumut, această taxă rămâne în piciare”, a explicat Lazăr.

„Noi vedem un aeroport modernizat, din an în an lucrurile devin mai bune. Eu aștept concluziile obiective ale comisiei de anchetă, dar mă tem că nu vom avea parte de ele. Guvernanții actuali au nimerit prizonierii propriilor declarații populiste”, a menționat Valeriu Lazăr.

UNIMEDIA amintește că Guvernul a abrogat patru hotărâri privind concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău. Astfel, Executivul a anulat documentul prin care a fost inițiat parteneriatul public-privat pentru concesionare.

Acordul de concesiune a Aeroportului Chișinău a fost semnat pe 30 august 2013, între Agenția Proprietății Publice și compania Avia Invest, fondată pe 2 august 2013, cu un capital social de 85,1 milioane de lei, divizat în părți egale între firmele rusești Habarovski Aeroport și Kolomenski Zavod.


Pub