(foto) Premieră: Noul Porsche 99X Electric – prima maşină de Formula E a mărcii

Porsche a organizat acum câteva ore premiera internaţională a noului 99X Electric – prima sa maşină cu care va participa în premieră în Formula E. Aceasta va fi condusă în noul sezon 2019/2020 de piloţii Neel Jani şi André Lotterer.

Denumirea completă a echipei este de TAG Heuer Porsche Formula E Team şi împreună cu prezentarea a mai fost făcut un anunţ important. Pascal Zurlinden, director al diviziei GT Factory Motorsport din 2018, va ocupa încă un rol cheie în Formula E. Francezul a lucrat pentru Porsche la centrul de dezvoltare Weissach din 2014, inițial la proiectul LMP1, după care în sectorul GT din 2017.

În ceea ce privește designul, culorile tradiționale ale Porsche Motorsport au fost alese şi pentru acest monopost electric. Dacă este privit de la înălţimea unui zbor de pasăre se poate observa o parte din emblema Porsche care este vizibilă în jurul sistemului HALO.

Ca de obicei, formatul de denumire este reprezentat de trei cifre, care reprezintă mașinile de curse Porsche și mașinile sport cu două uşi ale mărcii. Cea mai mare cifră – 9 – a fost folosit de două ori pentru a re-sublinia importanța proiectului Formula E pentru Porsche, în timp ce X vine de la o abordare de viitor în curse cu prototipuri. Din start producătorul mai menţionează că monopostul servește ca o platformă de dezvoltare pentru viitoarele modele de serie complet electrice!

Dezvoltarea sistemului de propulsie Porsche E-Performance Powertrain a jucat un rol central de la bun început. Regulamentele Formula E stipulează că participanţii trebuie să folosească un șasiu standardizat și o baterie standard, în timp ce tehnologiile de rulare sunt dezvoltate individual de către producători. Inginerii Porsche au fost capabili de a face uz de experiența lor în LMP1 când au făcut noul 99X. Cu tehnologia hibridă în gând, bazele au fost stabilite pentru mobilitatea electrică.

Un sistem electric de 800 de volţi utilizat aici în Formula E va debuta de asemenea şi pe noul Porsche Taycan. În plus, managementul energetic și eficiența sunt cheile succesului în ambele – Formula E și producția de serie. Aceasta este în cazul în care motorul electric permanent sincron intră în joc, care are un rol important în optimizarea conceptului trenului de rulare.

Iată specificaţiile noului Porsche 99X Electric:

*PS – cai putere

Echipa TAG Heuer Porsche Formula E Team îşi va face prima apariţia oficială la jumătate lunii octombrie la o sesiune de teste organizată în Valencia (Spania). Prima cursă din noul sezon va avea loc în noiembrie. Astfel, după peste 30 de ani de pauză, Porsche se întoarce în cursele cu monoposturi care au un singur loc pentru pilot.

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise