Ştiai asta? Câţi km de autostradă ar fi avut România dacă Ceauşescu ar mai fi stat la putere

Nicolae Ceaușescu avea în plan să construiască 3.200 de kilometri de autostradă. Harta de mai jos este întocmită în perioada 1967-1969 de cei mai iscusiți ingineri-constructori din România.

Când s-a întâmplat revoluția din 1989 România avea deja 113 kilometri construiți din cifra totală: 96 de kilometri pe ruta București-Pitești și încă 17 kilometri din autostrada spre Marea Neagră.

Vezi şi: Autostrada Unirii Principatelor Române şi Autostrada Basarabia, proiecte adoptate de Senatul României

Fostul dictator își dorea o autostrada care să traverseze sudul țării, de la Timișoara până la Vama Veche, trecând prin București, Alexandria, Craiova și Drobeta-Turnu Severin. După 29 de de ani, România a reușit contra performanța de a avea puțin peste 750 de kilometri de autostradă.

Conform calculelor făcute în 1969, cei 3.200 de kilometri de autostradă ar fi costat ţara vecină, raportat la standardele de cost de atunci, aproximativ 19 miliarde de euro.

Un alt proiect de pe vremea comuniștilor prevedea legarea Moldovei de Muntenia, printr-o autostradă pe traseul Suceava-Bacău-Focșani-Buzău-Ploiești și mai departe spre granița cu Ucraina. Autoritățile de acum vor să realizeze pe același traseu un drum expres numit Siret Expres, alcătuit din mai multe tronsoane. Acestea ar costa aproximativ 2.4 miliarde de euro.

Vezi şi: (video) Transfăgărăşan există de peste 42 de ani. Până şi Jeremy Clarkson a spus că e cel mai bun drum din lume

Proiectele lui Nicolae Ceaușescu nu au fost originale sută la sută.

„Planul de autostrăzi n-a fost doar meritul “Epocii de aur”. România avea încă dinaintea celui de-al Doilea Război Mondial un plan de autostrăzi. Existau încă din perioada interbelică proiecte de infrastructură, puse mai târziu în practică de Nicolae Ceaușescu, cu sau fără o contribuție proprie la îmbunătățirea lor.

Un caz similar este Hidrocentrala de la Porțile de Fier, realizată în anii comunismului după un proiect ministerial gândit între cele două războaie mondiale. Practic, aceste realizări în domeniul infrastructurii au fost înfăptuite după planuri existente dinainte de 1939”, a explicat, pentru Adevărul, profesorul universitar doctor Constantin Augustus Bărbulescu, decanul Facultății de Științe Socio-Umane din cadrul Universității din Pitești.

În momentul de față topul țărilor cu cele mai multe autostrăzi este condus de Spania, care are peste 16.500 de kilometri de autostrada, Germania cu 13.000 de kilometri, iar Franța a construit puțin peste 12.000. România are 806 kilometri.

Vezi şi: (video) Ai auzit despre „smart-ul” României comuniste? Istoria modelului Dacia 500 Lăstun

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/