În Republica Moldova era cât pe ce să se producă o catastrofă aviatică: O aeronavă cu 140 de pasageri la bord, la un pas de a se ciocni cu un avion de mici dimensiuni

Un grav accident aviatic a fost la un pas să se producă în R. Moldova, din cauza insuficienței de personal care asigură controlul navigației. Despre asta a confirmat pe Facebook și un angajat al companiei „Moldatsa”, care se arată indignat de faptul că autoritățile nu au întreprins nimic pentru a rezolva problema, astfel încât să nu mai avem parte de incidente similare, transmite TV8.

Foto: Igor Rotari | UNIMEDIA

Pe 23 iunie, o aeronava „A 320”, care executa o cursă avia a companiei „Air Moldova”, cu 140 de pasageri la bord, era cât pe ce să se ciocnească în aer cu un avion de mici dimensiuni, care a decolat de pe aerodromul de la Vadul lui Vodă.

„În tură trebuiau să activeze 15 controlori de navigație aeriană/dispeceri, dar erau doar 9, respectiv dispecerul responsabil de acest avion, după lucru continuu de mai mult de 6 ore, fiind extrem de obosit, a părăsit locul de muncă și a uitat să verifice care e situația pe traiectoria decolării avionului „A 320”. În acel moment, de pe aerodromul Vadul lui Vodă a decolat un „An 2” cu parașutiști. Ulterior „A 320” a trecut pe sub „An 2”, la distanța de circa 10-15 metri, astfel traiectoriile acestor avioane s-au intersectat. Avioanele nu s-au ciocnit doar datorită faptului că avionul de mici dimensiuni are viteza redusă și are nevoie de circa 30 de minute ca să ridice altitudinea de 1 000 de metri”, a povestit pentru TV8 o sursă din cadrul „Moldatsa”, care a cerut să-i fie păstrat anonimatul.

Dar un alt angajat al instituției, Eugen Sajin, a scris pe Facebook despre acest caz, dar fără a oferi detalii. Bărbatul se arată supărat pe faptul că, la 60 de zile de la incident, autoritățile nu au luat măsuri, ba chiar ar fi încercat să mușamalizeze cazul.

„Investigația nu s-a finisat. Totul este ținut în secret. Directorul „Moldatsa”, Veaceslav Frunze, care este cumătrul lui Vladimir Cebotari, până în prezent este în funcție. La fel și Octavian Nicolaescu, directorul Autorității Aeronautice Civile, care a fost lobat în această funcție de Petru Jardan, fostul director al Aeroportului Chișinău și deputat al Partidului Șor. Dispecerii vor să facă scandal, să ceară concedierea conducerii, suplinirea cadrelor și instruirea lor corespunzătoare, dar cer și o investigație corectă. Despre incident a fost anunțat și Ministrul Economiei și Infrastructurii”, a mai declarat sursa TV8.


Pub