(video) Deputatul Igor Munteanu a depus la CNA și Procuratura Generală o sesizare cu privire la concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău

Igor Munteanu a depus la CNA și Procuratura Generală o sesizare la cu privire la concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău.

„S-au atestat anumite încălcări, examinarea cărora ține de competența organelor de drept. Noi am sesizat astăzi CNA și Procuratura pentru că deja este nevoie să intervină care vor desfășura o investigație mai largă. Având în vedere că este vorba de demnitari de rang înalt, noi așteptăm ca CNA și PA să înregistreze solicitarea noastră sub elementele prezenței de infracțiuni, pentru că noi avem mai multe date care arată asupra afectării procedurilor care au fost urmărite în procesul de semnare a procesului de concesionare”.

Munteanu spune că Aeroportul Chișinău nu era o întreprindere care trebuia de înstrăinat, pentru că nu aducea pierderi financiare și se găsea pe lista obiectivilor nepasibil spre privatizare. „În anii 2007-2008, Guvernul RM a negociat cu BERD o finanțare de 45,5 milioane de euro. Această finanțare trebuia să fie recuperată pe baza acelei taxe pe care o achită fiecare pasager, taxă de 9 euro”. Munteanu a mai adăugat că această taxă este achitată în continuare deja în contul concedentului.

„Noi vrem ca CNA și PG să verifice acțiunile tuturor persoanelor care au participat la adoptarea deciziei contrar legii, dacă acțiunile acestora au fost concertate sau moderate într-un fel sau altul”.

Mai mult, în 2015, la Parlament a mai existat o comisie de anchetă privind concesionarea aeroportului, care cerut CNA-ului unele chestii, care se conțin și în solicitarea depusă astăzi. Atunci, CNA a răspuns că s-a început o cauză penală pe faptul lipsei unor avize din partea mai multor ministere, inclusiv și SIS. „Ceea ce într-un fel încălca prevederile legii cu privire la deetatizare și crea piste largi pentru abuzuri. Și alte agenții, inclusiv inspecția financiară a depistat încălcări grave la modul implementării concesiunii. În 2015-2016 mai multe tranzacții dubioase din numele grupului care a primit acest contract de concesiune în beneficiul companiilor din grupul Șor, inclusiv finanțări pentru Clubul Milsami, împrumuturi către DufreMall, Avia Consalting, deci lucruri care nu avea nicio treabă cu concesiunea. Reportul CNA din 2015 recomanda renunțarea la acestei taxe de 9 euro”.

„Noi am identificat numele persoanelor care sunt responsabile ilicit al acestei tranzacții. Acest lucru nu substituie raportul comisiei. Aceste lucru al CNA și a Procuraturii trebuie să meargă în paralel”.

UNIMEDIA amitește că Acordul de concesiune a Aeroportului Chișinău a fost semnat pe 30 august 2013, între Agenția Proprietății Publice și compania Avia Invest, fondată pe 2 august 2013, cu un capital social de 85,1 milioane de lei, divizat în părți egale între firmele rusești Habarovski Aeroport și Kolomenski Zavod.

Precizăm că la data de 18 iunie Parlamentul a decis să fie constituită o Comisie specială de anchetă parlamentară asupra mai multor cazuri de privatizări dubioase, începând cu anul 2013, printre care și Aeroportul Chișinău.


Pub