Jaguar Land Rover va face maşini pe baza unei platforme BMW! Se cunosc deja cinci potenţiali candidaţi

Companiile BMW și Jaguar Land Rover se apropie în mod activ şi chiar “la propriu” una de alta. Acum două luni au anunțat oficial dezvoltarea în comun a sistemelor de propulsie electrică şi mai există informații, dar neconfirmate, că viitoarele modele britanice vor avea motoare diesel şi pe benzină de origine germană. Se pare că asta nu este tot!

Colegii de la Autocar au aflat şi despre alte planuri precum crearea unor noi modele de maşini, atât de marcă Jaguar, cât şi Land Rover, care vor folosi chiar o platformă din portofoliul bavarezilor! Ce înseamnă asta?

Referitor la platforma menţionată, este vorba despre şasiul cu numele de cod FAAR, o versiune a celui cunoscut sud denumirea UKL, pe care motorul este montat transversal, iar tracţiunea poate fi doar pe puntea din faţă.

În prezent aceasta din urmă este folosită de toate modelele mărcii MINI, monovolumele compacte BMW Seria 2 şi crossoverele compacte X1/X2, iar versiunea FAAR se deosebeşte doar prin faptul că este optimizată pentru a putea cuprinde şi alte agregate necesare electrificării. Primul automobil care o foloseşte este noua generaţie BMW Seria 1.

Din câte se pare, grupul Jaguar Land Rover vede că anume aceasta este o oportunitate gata pentru a utiliza tehnologiile mobile hibride şi electrice, neavând de ales prea multe dacă doreşte să se mişte din loc. Dezvoltarea unui şasiu propriu va necesita investiţii uriaşe şi timp, iar având în vedere că nu se află la moment în cea mai bună formă din punct de vedere financiar, o altă soluţie nu există pe termen lung.

Se preconizează că britanicii vor folosi platforma BMW pentru cinci modele cu o lungime cuprinsă între 4.2 şi 4.6 metri. Acestea se văd a fi noile generaţii Land Rover Discovery Sport și Range Rover Evoque, modelul reînviat Freelander (acesta va deveni cel mai compact și cel mai accesibil din gama brandului), dar și o pereche de mici crossovere Jaguar (cu o formă obişnuită a caroseriei, dar şi cu una coupe).

Se presupune că primele mașini din acest set vor vedea lumina zilei nu mai devreme de trei ani, pentru că până în prezent dezvoltarea lor este într-un stadiu incipient.

Un alt avantaj este că utilizarea platformei BMW va permite companiei britanice să “se potrivească” noilor norme de emisii mai dure, care vor intra în vigoare din 2025, din nou fără prea multe cheltuieli. Partea bună este că şi BMW va fi capabil să crească producţia de componente scumpe, care, dacă vor fi unificate pentru toate maşinile cu o co-platformă, vor fi în cele din urmă mai ieftine.

În prezent, statisticile arată că modelele BMW şi MINI îşi găsesc cam 850.000 de clienţi anul. Atragerea Jaguar Land Rover în această nişă ar putea mări numărul de oameni interesaţi, în perspectivă, cu alţi 250.000.

Cmentariile sunt închise

https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://si-asik.tubaba.go.id/assets/kygacor/ https://surat.sumbawakab.go.id/upload/