(video) Premieră: Noul Audi S6 Sedan TFSI poate fi cumpărat din doar trei regiuni ale lumii

Noua generație a familiei de modele Audi S6/S7 a debutat în aprilie, însă acestea au fost pregătite special pentru piaţa europeană, cu motoare turbo diesel electrificate. Însă, după cum a promis, pentru pieţe precum cea din Statele Unite, Asia şi Orientul Mijlociu, Audi lansează modele cu motoare pe benzină. Primul a apărut în SUA: sedanul S6 cu prefix TFSI.

Fostul tandem al motorului V8 bi-turbo de 4.0 litri (450 CP/550 Nm) și cutia de viteze preselectivă robotizată au intrat în istorie. Noul S6 TFSI dispune de motorul de V6 de 2.9 litri, dezvoltat în comun de către Audi şi Porsche, dar şi instalat pe o serie de modele precum: RS 4, RS 5, Cayenne și Panamera.

Însă dacă toate acestea funcţionează împreună cu două turbo compresoare, sedanul celor de la Audi este echipat şi cu tehnologia de supra alimentare electrică. De menţionat că acesta este primul benzinar al concernului VW dotat cu o asemenea tehnologie (48V Mild Hybrid), anterior fiind folosită doar în combinaţie cu diesel-uri!

Compresorul suplimentar este acţionat de un motor electric compact, care în doar 250 milisecunde în poate roti până la 70.000 de rpm. Tradiționala reţea electrică de bord de 12 volți nu suportă o astfel de sarcină, astfel încât sedanul are o alta suplimentară care funcţionează cu o tensiune de 48 volţi şi cu o baterie litiu-ion separată. Cu ajutorul acestei reţele din urmă funcţionează şi demarorul-generator, care intervine în suportul motorului cu ardere internă în primele secunde de la pornirea automobilului de pe loc.

Instalarea “centralei electrice” nu a afectat cumva puterea benzinarului turbo: produce aceiași 450 CP și 600 Nm, ca și pe modelele Audi RS 4/RS 5, însă cuplul maxim este aici disponibil aproape de la ralanti.

În ceea ce privește transmisia, modelele cu motoare pe benzină și motorină sunt identice: acestea au o cutie automată cu opt trepte prin care puterea este transmisă spre toate cele patru roţi cu ajutorul unui sistem de tracţiune integrală permanentă quattro. Există şi un diferențial central cu auto-blocare, care în condiții normale distribuie tracțiunea într-un raport 40:60 în favoarea roților din spate. În acelaşi timp până la 70% din cuplul total poate fi trimis pe puntea din faţă și până la 85% pe cea din spate, în dependenţă de situaţie.

Pentru un cost suplimentar se oferă şi un diferențial spate activ. La fel se oferă şi un sistem de roţi directoare spate, dar şi o suspensie adaptivă, însă toate acestea sunt opţiuni, în timp ce modelele europene cu TDI le au pe toate standard. Încă un apropo: roţile pot avea jante de 20 sau 21 de inci.

Cu toate acestea spuse, interesant este că dinamica noului Audi S6 Sedan TFSI nu este diferită de modelul anterior: accelerează de pe loc şi până la 97 de km/h în aceleaşi 4.4 secunde. Pentru comparație, sedanul diesel poate face 0-100 km/h în 5.0 secunde.

În America, Audi S6 Sedan TFSI este deja disponibil pentru comandă de la 73.900 de dolari, în timp ce germanii trebuie să plătească cel puțin 76.500 de euro pentru versiunea diesel. În curând motorul pe benzină ar trebui să apară şi pe noul Audi S7 Sportback, însă un S6 Avant cu un astfel de motor ar putea lipsi: în SUA, Asia și Orientul Mijlociu astfel de autoturisme nu sunt populare.

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise

https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://si-asik.tubaba.go.id/assets/kygacor/ https://surat.sumbawakab.go.id/upload/