Criză la Nissan?! Profitul operaţional al producătorului de maşini s-a prăbuşit cu 99%

Compania Nissan Motor Corporation s-a pomenit într-o situaţie catastrofală. Se întâmplă după aproape 20 de ani de când Carlos Ghosn a scos-o dintr-o criză profundă şi de când producătorul are un nou şef.

Din primăvara anului 2017, noul președinte al companiei a fost numit japonezul Hiroto Saikawa. El a fost şi cel care, la doar câteva zile după arestarea lui Ghosn în noiembrie 2018, a ordonat concedierea sa din calitate de președinte al Consiliului de Administraţie.

Dar cum se simte acum Nissan cu noul management? Acest lucru a fost elocvent descris de rezultatele din primul trimestru al anului fiscal 2019 (în conformitate cu legislația japoneză începe din 1 aprilie).

Câteva cifre. Comparativ cu aceeași perioadă din 2018, profitul operaţional companiei a scăzut cu 99% de la 109.1 la doar 1.6 miliarde de yeni. Asta înseamnă că întreg concernul mărcile Nissan, Infiniti, Datsun şi alte sub branduri au avut de câştigat doar 14.8 milioane de dolari! Mai mult, marja de operare a fost de numai 0.1% în loc de 4% în urmă cu un an.

Iar în termeni de venit curat situaţia este următoarea: în perioada lunilor aprilie-iunie curent acesta a scăzut cu 95% – doar 6.4 miliarde de yeni sau 59 de milioane de dolari. Toate aceste cifre reprezintă cea mai scăzută performanţă financiară de la criza din 2008. Ce a mers prost de data asta?

Compania se îndreptățește prin declinul general al pieței auto: vânzările de automobile noi la nivel mondial în primul trimestru fiscal din 2019 au scăzut cu 6.8% la 22.5 milioane de unități (în particular produsele Nissan doar cu 6%, până la 1.23 milioane). Cererea pentru autoturisme Nissan în Japonia a scăzut cu 2.6%, în SUA cu 3.3%, iar în Europa (inclusiv Federaţia Rusă) cu 16.3%. Singura creştere a fost înregistrată în China, dar abia cu 2.3%.

De asemenea, motive ale rezultatelor proaste mai sunt numite costul sporit de adaptare a automobilelor la noile cerințe locale de pe pieţe (acelaşi standard WLTP din Europa), dar şi concurenţa care devine din ce mai acerbă în acest segment “gustos”.

Cifrele mici i-a motivat pe niponi să dezvolte rapid un program anti-criză. Printre cele mai drastice decizii se numără concedierea a 12.500 de angajați, reducerea capacităţii de producție globală și gamei de modele cu 10% până în 2023 (deși o listă specifică de uzine și automobile nu a fost încă anunțată). Planul a fost pus deja în aplicare: de exemplu de pe piaţa din SUA a fost scos modelul hibrid Nissan Rogue (X-Trail), iar planul de a produce acelaşi model la uzina britanică din Sunderland a fost anulat.

Nissan speră că lucrurile vor reveni la normal şi intenționează să continue evoluțiile promițătoare în domeniul mașinilor electrice, asistenților electronici și sistemelor de pilotare automată. De asemenea va investi resurse financiare în servicii de mobilitate.

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/