Dumitru Alaiba a solicitat informații de la Serviciul Fiscal de Stat privind implementarea sistemului de facturare electronică

Deputatul Dumitru Alaiba a solicitat informații de la Serviciul Fiscal de Stat privind implementarea sistemului de facturare electronică.

Foto: UNIMEDIA

„Am solicitat informație detaliată de la Serviciul Fiscal de Stat cum au pregătit implementarea, ce alte soluții au fost analizate pe lângă amânarea acestei obligativități, de ce la un șir de probleme tehnice soluția propusă a fost una de ordin legal.

- Data lansării sistemului informațional e-Factura pentru diferite tipuri de utilizatori. - Sumele alocate din bani publici pentru imprimarea facturilor pe bază de hârtie, din anul lansării până în 2019, inclusiv suma planificată în acest scop pentru anul 2020. - Care este gradul de utilizare a facturării fiscale electronice? Câți utilizatori ai SI e-Factura sunt în total? Care este numărul mediu lunar al utilizatori activi pe tipuri de utilizatori? Câte facturi electronice se semnează lunar în sistem? - Motivele din care Serviciul Fiscal de Stat a solicitat amânarea cu un an a implementării obligativității e-facturii în cazul achizițiilor publice. - Ce soluții alternative au fost considerate înainte de a se amâna această reformă în totalitate? (relaxarea amenzilor, eliminarea obligativității e-facturii doar pentru unele produse, eliminarea de urgență a problemelor tehnice, altele) - Care sunt dificultățile tehnice invocate și raportate de antreprenori în utilizarea sistemului de facturare fiscală electronică? Ce măsuri s-au întreprins pentru înlăturarea acestora? Ce probleme au rămas nesoluționate? - Ce instituție asigură administrarea tehnică a sistemului? Care sunt parametrii operaționali de funcționare, cum ar fi disponibilitatea medie lunară a SI, timpul mediu de răspuns al SI, numărul mediu lunar de incidente legate de exploatarea SI și timpul de soluționare a acestora? - Persoana din cadrul Serviciului Fiscal de Stat, la nivel de conducere, responsabilă de promovarea și îmbunătățirea sistemului e-factura. - Care vor fi măsurile întreprinse de Serviciul Fiscal de Stat pe parcursul viitorului an, pentru care s-a solicitat amânarea, pentru a soluționarea problema actuală”, scrie Dumitru Alaiba.

Deputatul mai scrie că, acum câțiva ani, „anual se aloca vreo 30 milioane lei pentru tipărirea facturilor fiscale pe hârtie” și se întreabă daca acesta ar putea fi unul din motivele pentru care fosta guvernare a tergiversat implementarea proiectului.

Recent, Parlamentul a votat amânarea cu un an a obligației de emitere a facturii electronice. S-a menționat că motivele de amânare sunt de „natură tehnică și financiară din partea agenților economici și contă în achiziționare a sistemelor de e-facturare”.


Pub