Oficial: Noul Mercedes-Benz X-Class va fi „ucis” după trei ani de la prezentare

(update 31.01.2020) Zvonul s-a adeverit, din păcate pentru unii fani ai modelului. Primul pickup produs de o marcă premium, al Mercedes-Benz, prezentat în urmă cu doar doi ani și jumătate, va fi scos din producţie şi nici nu va trece printr-un tradiţional facelift.

Zvonurile despre această „concediere” timpurie au apărut acum jumătate de an, când Daimler a început să reducă costurile din cauza pierderilor. Pickup-ul a fost primul candidat pentru că nu a reușit niciodată să răspundă așteptărilor băieţilor de la marketing.

Producția îi va fi încetată în luna mai a acestui an, în ciuda faptului că este un produs tânăr, notează Auto Motor und Sport cu referire la o sursă oficială. Încă aproape jumătate de an modelul va fi produs şi va putea fi cumpărat.

Dacă în 2018 au fost vândute în jur de 16.700 de exemplare, pe parcursul lui 2019 cifra a scăzut până la 15.300.


(17.07.2019) Este un eşec? Nici facelift nu va primi? Mercedes-Benz se gândeşte să scoată din producţie noul X-Class

Concernul german Daimler a anunţat că după al doilea trimestru din acest an a suportat pierderi şi se pare că este căutarea unor soluţii pentru a reduce semnificativ cheltuielile. Una dintre „victime” care ar putea cădea sub cuţit este noul Mercedes-Benz X-Class, model de pickup prezentat chiar acum doi ani, la 18 iulie 2017.

Până în prezent, aceasta este o informație despre care scriu colegii de la Automotive News, citând surse din cadrul companiei, este una neoficială, dar probabilitatea ca acest lucru să se întâmple este foarte mare.

mercedes benz x klasse 78 1

Proiectul X-Class a fost scump, iar produsul final nu este accesibil. În Germania, prețurile încep de la 37.300 de euro, iar în schimb se oferă o maşină cu un nivel de echipare a cărui modestie nu este în stilul celor de la Mercedes-Benz.

Astfel, nu e de mirare şi faptul că cererea este mai mică decât a fost estimată din start. Doar anul trecut, pe piețele din Europa, CSI, Australia și Africa au fost vândute doar circa 16.700 de exemplare. Pentru comparaţie, rivalii de la Ford au realizat noul Ranger, doar în Europa, în 50.900 de exemplare!

Pe X-Class nu l-a ajutat chiar şi substratul tehnic preluat de la Nissan Navara (recent a primit un facelift), soluţie care a permis reducerea cheltuielilor pentru dezvoltare și pregătirea producției. Că modelul aduce numai pierderi pentru Daimler o demonstrează şi decizia fostului şef al concernului Dieter Zetsche, care a anulat planul de a produce pickup-ul şi la uzina Renault din Argentina, astfel încât la moment se face doar la uzina spaniolă a Nissan.

În context putem aminti şi o recentă declarație a șefului departamentului de dezvoltare şi a inginerului-şef al BMW Klaus Fröhlich, care a explicat refuzul companiei de a-și dezvolta propriul pickup premium:  „Dacă cei de la Mercedes nu reușesc să vândă în întreaga lume mai mult de 4.000 de X-Class-uri lunar, perspective în această nişă a pieței nu există pentru un producător premium”.

Aşteptăm o reacţie oficială sau o decizie ca să confirme aceste zvonuri.

Preluarea articolelor de pe www.autoblog.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, trebuie citată sursa și autorul informației, iar în cazul portalurilor informaționale trebuie indicat și linkul direct (ACTIV) la sursă în lead. Preluarea integrală se poate realiza doar în condițiile unui acord încheiat cu redacţia AutoBlog.MD. Materialele de pe www.autoblog.md sunt protejate de Legea 139 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova.

Cmentariile sunt închise