Teleradio-Moldova, despre eventualele demisii din instituție: O „campanie de defăimare”

Compania Publică „Teleradio-Moldova” declară că „a devenit ţinta unei campanii de defăimare care are drept scop denigrarea imaginii postului public de televiziune Moldova 1”.

Foto: TRM

Astăzi, membrii Comisiei cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media au acceptat propunerea privind demiterea președintei „Teleradio-Moldova”, a directoarei „Moldova 1” și a președintelui Consiliului de observatori.

„Teleradio-Moldova califică toate acuzaţiile aduse de membrii comisiei, dar şi solicitarea de demisie a conducerii Companiei şi a preşedintelui Consiliului de Supraveghere drept profund politizate, lipsite de obiectivitate şi reprezintă per total o tentativă de ingerinţă în politica editorială a difuzorului public. Mai mult, înverşunarea cu care se pedalează pe aceste probleme-fantomă este un semn clar că pe instituţia publică se pune presiune”, se arată în reacția postului public de televiziune.

De asemenea, membrii Comisiei au criticat și modul în care au fost reflectate evenimentele din 8-9 iunie când a fost formată majoritatea parlamentară și a fost instituit noul Guvern.

„Moldova 1 a reacţionat prompt la evoluţiile din societate, informând operativ şi nepărtinitor telespectatorii despre principalele evenimente care s-au derulat pe parcursul zilelor de 8 şi 9 iunie. În jurnalele de ştiri, dar şi în cadrul ediţiilor speciale, s-a regăsit tot spectrul de opinii ale principalilor actori. Potrivit http://www.mediacritica.md, care a monitorizat modul în care au fost reflectate evenimentele din 8 iunie la 12 posturi tv, Moldova 1 a reflectat evenimentul de învestire a Guvernului Sandu într-un mod neutru şi echidistant. Şi anume, în cadrul emisiunii, postul public de televiziune a transmis din Parlament imagini în direct, în timp ce membrii Guvernului depuneau jurământul de credinţă”, mai spu reprezentanții TRM.

„În ceea ce priveşte declaraţia potrivit căreia Moldova 1 ar fi o instituţie captivă, amintim că postul public de televiziune este unul dintre puţinele posturi tv care, potrivit monitorizărilor independente şi rapoartelor CA, a reflectat echilibrat campania electorală pentru alegerile parlamentare din 24 februarie 2019, oferind acces egal concurenţilor electorali, fără a favoriza sau defavoriza evident vreunul dintre candidaţi. Şi această constatare confirmă faptul că valorile deontologiei profesionale reprezintă pentru noi cel mai important reper”, se mai scrie în apelul publicm


Pub