(video) Opel anunţă un facelift pentru Astra, cu modificări mai mult tehnice decât estetice

Opel anunţă un facelift pentru modelul Astra K, în ambele tipuri de caroserii: hatchback şi Sports Tourer. Maşinile s-au ales cu o nouă generaţie de motoare, o nouă cutie de viteze, un şasiu sport nou opţional, tehnologii noi şi un nivel de confort mai superior. Despre toate în cele ce urmează.

Din punct de vedere stilistic au fost revizuite uşor doar barele de protecţie şi grila radiatorului. Mai trebuie de menţionat că toate modificările le-au făcut foştii stăpâni, General Motors, care încă mai răspund de actuala generaţie Astra şi Insignia. Respectiv, nici un motor de la PSA nu se găseşte deocamdată sub capota modelului descris în articol!

Datorită caracteristicilor aerodinamice excelente, precum și noilor motoare și transmisii extrem de eficiente, noua generație Opel Astra stabilește noi standarde în materie de eficiență și emisii scăzute. Comparativ cu modelul anterior, emisiile de CO2 au fost reduse cu până la 19%, propulsând modelul Astra în vârful clasei de autovehicule compacte.

Actuala generație a modelului Astra a deschis deja o nouă eră la lansarea sa, fiind desemnat Autovehiculul european al anului 2016. Cu o construcție ușoară (greutate mai mică cu 200 kg față de modelul anterior) și tehnologii de top întâlnite la autovehiculele din clasele superioare, Astra a stabilit noi standarde. Opel continuă să implementeze această strategie cu noi generații de motoare pe benzină și diesel ultramoderne, extrem de eficiente și ușoare.

Unitățile de 1.2-1.5 litri cu trei cilindri dezvoltă o putere între 105 şi 145 CP, transformând modelele Astra cu 5 uși și Sports Tourer în adevărați campioni ai economiei de carburant și emisiilor reduse de CO2 (WLTP mixt: 5.9-4.4, 139-117 g CO2/km; cifre preliminare). Un arbore de echilibrare cu rotaţie în sens opus montat în blocul motoarelor cu trei cilindri amortizează vibrațiile. Motoarele de bază sunt combinate deja standard cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză. Există şi un CVT cu şapte trepte, iar o transmisie automată cu nouă trepte și schimbare lină a vitezelor este disponibilă opțional în premieră pentru Opel!

Datorită tehnologiilor ultramoderne de reducere a emisiilor, cum ar fi filtrul de particule de benzină (GPF) și reducerea catalitică selectivă (SCR) pentru motoarele diesel, toate motoarele noi ale modelului Astra respectă deja standardul Euro 6d. Standardul strict de emisii va intra în vigoare în 2021 pentru toate autovehiculele noi înmatriculate. Motoarele pe benzină și diesel fabricate complet din aluminiu sunt echipate standard cu tehnologia Start/Stop ce reduce consumul de carburant. Integrarea în chiulasă a galeriei de evacuare răcite cu apă contribuie la încălzirea rapidă a motorului, reducând astfel emisiile după o pornire la rece.

Comparativ cu modelul precedent, valorile consumului de carburant și ale emisiilor de CO2 ale versiunilor Astra de 110, 130 și 145 CP au fost reduse cu peste 5 procente, aproximativ 19 procente și, respectiv, peste 15 procente.

Tipic pentru Opel este răspunsul excelent al acceleraţiei motoarelor pe benzină: la 1.500 rpm, cuplul maxim este deja disponibil în proporție de 90%, într-un interval de 1.5 secunde de la apăsarea completă a pedalei de accelerație.

Sistemul de injecție de carburant common rail funcționează la presiuni de până la 2.000 bar pe motoarele diesel. Comparativ cu modelul precedent, valorile consumului de carburant și ale emisiilor de CO2 ale versiunilor Astra cu motor diesel de 105 și 122 CP au fost reduse cu până la 17 procente și aproximativ 10 procente.

Acestea mai sunt echipate cu un turbocompresor cu activare electrică și geometrie variabilă (VGT) și, similar celor pe benzină, un arbore de echilibrare montat în blocul motor, pentru un plus de rafinament. De asemenea, galeria de evacuare este integrată în chiulasă.

Post-tratarea optimă a gazelor de eșapamente ale modelului Astra 1.5 diesel este asigurată de sistemul de reducere a emisiilor, care include un catalizator de oxidare pasiv, un injector AdBlue, un catalizator SCR și un filtru de particule diesel (DPF).

Și dezvoltarea meticuloasă în tunelul aerodinamic a contribuit semnificativ la reducerea consumului de carburant și a emisiilor de CO2. Prin urmare, noua Astra este unul dintre cele mai aerodinamice autovehicule compacte de pe piață. Cu o valoare de 0.25 Cd, Sports Tourer este unul dintre autovehiculele station wagon cu cel mai mic coeficient aerodinamic din lume, în timp ce varianta cu 5 uși este lider în clasa autovehiculelor hatchback cu un coeficient aerodinamic de 0.26 Cd.

Aceste repere în materie de aerodinamică au fost posibile datorită mai multor măsuri, inclusiv utilizarea unui capac pentru compartimentul motor, a unor brațe oscilante pe puntea spate sub formă de deflectoare și a unui obturator complet. Iar partea superioară și cea inferioară ale grilei radiatorului noii Astra acum se deschid și se închid automat, în mod independent una față de cealaltă, îmbunătățind astfel fluxul de aer în partea din față. Optimizarea părții inferioare a caroseriei îmbunătățește coeficientul aerodinamic prin reducerea turbulențelor.

Pe de altă parte, şasiul dinamic al modelului Astra a fost îmbunătățit. Noile amortizoare sporesc confortul. Șasiul sport opțional este prevăzut cu amortizoare mai rigide, direcție mai precisă și un braț Watts pe puntea spate.

Modelul Opel Astra oferă deja un portofoliu de tehnologii și sisteme de asistență avansate, care sunt unice în această clasă de autovehicule: în primul rând farurile inteligente IntelliLux LED matrix cu funcție anti-orbire. Oferta extinsă include, de asemenea, sisteme cum ar fi cruise controlul adaptiv, funcția de indicare a distanței de urmărire, sistemul de avertizare privind o coliziune frontală cu frânare de urgență, sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și sistemul de avertizare privind părăsirea benzii de circulație, pentru a enumera doar câteva dintre ele.

De asemenea, sunt disponibile scaunele ergonomice opționale certificate AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.) cu ventilație și funcție de masaj. Modelul Astra include, de asemenea, un grad ridicat de digitalizare, cu noua cameră video frontală opțională de înaltă tehnologie, precum și camera video pentru marșarier.

Noua cameră video frontală este mai mică, dar de putere mai mare decât cea precedentă datorită procesorului mai rapid. Acum, pe lângă faptul că recunoaște autovehiculele, poate recunoaște și pietonii: un bonus important în materie de siguranță. În plus, datorită camerei video de înaltă rezoluție, sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere poate procesa acum și mai multe indicatoare, afișându-le sub formă de simboluri pe ecran. Camera video pentru marșarier digitală, disponibilă împreună cu noul sistem infotainment Multimedia Navi Pro, este de asemenea de putere mai mare. Traficul din spatele autovehiculului este afișat pe monitor în mod mai distinct și mai precis, iar contrastul este mai vizibil în întuneric.

Clienții modelului Astra beneficiază de o conectivitate de vârf datorită sistemelor Multimedia Radio, Multimedia Navi și Multimedia Navi Pro compatibile cu aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto. Acestea fac parte din cea mai nouă generație a sistemului infotainment: mai inteligente, mai rapide și mai intuitive.

Unitatea de top, Multimedia Navi Pro, cu care este echipat vârful de gamă Opel Insignia, are un ecran color, tactil, de opt inci și poate fi acționată și prin comandă vocală. Serviciile de navigație conectată cu informații din trafic în timp real și actualizări online ale hărților asigură călătorii mai relaxate. Afișajul sistemului de navigație are simboluri cu design nou și un aspect mai modern.

Același lucru este valabil și pentru panoul de instrumente: șoferii noului Opel Astra sunt primii care beneficiază de un vitezometru digital!

Opțional, este disponibilă funcția E-Call de apelare de urgență. Dacă este necesar, ajutorul poate fi acordat în doar câteva secunde, prin apăsarea butonului roșu. În cazul în care dispozitivele de tensionare a centurilor de siguranță sau airbag-urile sunt declanșate, apelul de urgență este inițiat automat.

O funcție practică în timpul călătoriilor: smartphone-urile compatibile pot fi încărcate acum și inductiv. Tot ce trebuie să faceți este să introduceți smartphone-ul în deschiderea prevăzută în consola centrală: bateria descărcată este de domeniul trecutului.

Noua Astra se transformă într-o sală de concerte datorită sistemului audio Bose premium, disponibil opțional. Cele șapte difuzoare, inclusiv un subwoofer RichBass în portbagaj asigură o experiență audio plăcută. Șoferul și pasagerii sunt înconjurați de sunete ample, indiferent de locul din autovehicul. În plus, în cadrul amplificatorului digital pot fi stocate până la opt profiluri de sunet, în funcție de gustul și preferințele iubitorilor de muzică.

Nu în ultimul rând, noua Astra introduce o altă funcție de confort, făcând mai plăcută și mai sigură conducerea în timpul sezonului rece: parbrizul cu încălzire. Firele fine, aproape invizibile integrate în parbriz asigură rapid vizibilitatea perfectă a șoferilor modelului Astra în zilele geroase și faptul că parbrizul nu se mai aburește.

Comenzile pentru modelele actualizate Astra vor demara peste câteva săptămâni în Germania.

Vezi şi: Noua generaţie Opel Astra. Primele informaţii

Cmentariile sunt închise

https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://si-asik.tubaba.go.id/assets/kygacor/ https://surat.sumbawakab.go.id/upload/