Serviciul de urgențe 112: O persoană a sunat de 16 660 de ori în primele șase luni ale anului

Peste 60 de procente dintre apelurile la 112, în prima jumătate a anului 2019, nu au fost urgențe, anunță Serviciul 112. Campioană la apeluri care s-au dovedit a fi în zadar este o persoană care a sunat de peste 16 660 de ori de la începutul anului de pe un număr IMEI.

Foto: UNIMEDIA

Unii oamenii solicită sau vor să ofere diverse informaţii, care nu sunt de competenţa Serviciului de urgenţă 112, alții apelează abuziv, repetativ sau involuntar.

În mod cert, preluarea apelurilor la numărul unic de urgenţă este îngreunată de procesarea apelurilor făcute neintenționat la numărul de urgenţă. Spre exemplu, un telefon introdus în buzunar sau aruncat în poşetă, fără a fi blocată tastatura acestuia.

Procedura prevede că, în astfel de situaţii, operatorii 112 sunt obligaţi să asculte apelul preluat timp de 15-20 de secunde, chiar dacă de la celălalt capăt al firului nu se aude niciun sunet, apoi să reapeleze de două ori numărul de pe care s-a efectuat apelul. Pentru un astfel de apel involuntar și care nu este efectiv o urgență reală se pierd timp, resurse – vitale în alte cazuri, unde poate fi vorba despre diferența între viaţă şi moarte.

Potrivit Serviciului, în prima jumătate a anului 2019, operatorii 112 au preluat 1 635 543 de apeluri. Potrivit datelor statistice, reiese o medie zilnică de 11 458 de apeluri la numărul unic de urgență 112.

Apelurile de urgenţă reale reprezintă 38%, iar dintre acestea cele mai multe au fost gestionate de Serviciul de Ambulanţă (76,13%), Poliţie (20,66%) şi Pompieri (3,21%).

Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: hipertensiunea arterială, copil bolnav, dureri abdominale sau de spate, infracțiune contra vieții, contra patrimoniului, incendiile, intervenții de salvare și deblocare.

Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din municipiile Chișinău și Bălți și raioanele Orhei, Criuleni și Hâncești.


Pub