Noul Jesko – hipercar de curse?! Koenigsegg îşi doreşte să participe în campionatul FIA WEC

Noile reglementări tehnice ale Campionatului Mondial de curse de anduranţă FIA WEC, care intră în vigoare din 2021, fac ca seria să fie atractivă pentru producătorii de automobile sportive.

Categoria LMP1 trece în prezent prin vremuri “grele” deoarece din echipele de uzină a rămas doar Toyota. Concurenţi precum Nissan, Audi și Porsche au părăsit competiţia cu câţiva ani în urmă, iar acum organizatorii încearcă să atragă noi producători datorită noilor reglementări tehnice și a echipamentelor de curse mai ieftine.

FOTO: motorsportmagazine.com

Din 2021 va intra în vigoare regulile pentru o nouă categorie de top – Hypercars – care va permite de a construi maşini atât pe baza celor de serie, stradale, cât şi unele prototipuri de curse proiectate de la zero. Participarea în această nouă categorie şi-a confirmat-o deja Toyota cu noul GR Super Sport Concept şi Aston Martin cu Valkyrie. Mai nou, se aşteaptă ca cei de la Koenigsegg să li se alăture!

Directorul general și fondatorul mărcii, Christian von Koenigsegg, consideră că noul său model Koenigsegg Jesko are toate șansele de a avea succes în curse. Principala problemă este doar lipsa unei unităţi de propulsie hibride în hipercarul stradal, deşi o maşină de curse pe baza noului Jesko a fost deja creată virtual pentru analize.

“Ne-ar plăcea să concurăm dacă există o asemenea oportunitate, pentru că pentru prima dată există o categorie care este orientată spre tipul nostru de mașină. A concura în ultimii zece ani, după ce am pierdut GT1, împotriva unor Porsche 911 și Ferrari 458 ar fi fost o nebunie, cu o mașină care costă de zece ori mai mult, împotmolindu-ne în încercarea de a-i menţine un echilibru de performanță. Dar acum este un sens și este extrem de interesant. Avem o mulțime de companii care doresc să ne sponsorizeze, dacă vrem să mergem, așa că nu ar trebui să ne coste atât de mult. Probabil, dacă o vom face, vom colabora cu o echipă de curse în loc să facem totul de unii singuri. Un semn mare de întrebare este deocamdată în jurul unui sistem hibrid de propulsie. Cum îl putem potrivi corect, în Jesko sau trebuie să facem o cu totul altă maşină?”, a declarat Christian von Koenigsegg pentru Road & Track.

“Primul set de reglementări a exclus cu adevărat orice posibilitate pentru noi de a merge în curse. Așa că ne-am pus eforturile “pe gheață”. Noile reglementări anunțate recent arată mult mai fezabil la suprafață, dar nu am avut încă timp pentru a le evalua pe deplin. Interesul din partea noastră persistă, dar pentru moment nu avem nici un anunț concret”.

Amintim că în anul 2007, Koenigsegg a pregătit o maşină de curse pentru categoria GT1, care se asemăna cu modelul stradal CCR, dar era mai mult bazat pe prototipul original CC. Supercarul CCGT avea o greutate uscată de doar 998 de kg şi un motor V8 care producea peste 600 de CP.

Cu nişte mecanisme de frânare AP Racing cu etriere cu câte şase pistoane şi un şasiu ultra rigid din fibră de carbon, această maşină prezenta nişte rezultate impresionante în timpul testelor. Cu toate acestea şi cu ambiţiile companiei, FIA a decis exact în acea perioadă să schimbe regulile de omologare, astfel încât suedezii au rămas afară înainte de a intra. CCGT a rămas un automobil one-off.

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/