(video) Premieră europeană: Noul KIA XCeed – concurentul direct şi serios al noului Ford Puma

Premieră de la KIA special pentru piaţa europeană. Noul XCeed este noul CUV urban (crossover utility vehicle), un automobil care combină stilul practic al unui SUV compact cu pachetul de funcționalități și manevrabilitatea sportivă a unui hatchback.

O alternativă la SUV-urile tradiționale, noul CUV oferă, fără îndoială, un nivel comparabil al spațiului pentru pasageri și bagaje. KIA XCeed va captiva șoferii cu dinamica sa sportivă, dar și cu o suspensie confortabilă, în timp ce poziția ridicată de condus oferă o mai bună vizibilitate asupra drumului decât un hatchback convențional.

Modelul XCeed oferă o serie de funcționalități avansate pentru siguranță, conectivitate și infotainment, fiind astfel unul dintre automobilele cele mai avansate din punct de vedere tehnologic din clasa CUV. Propulsat de o gamă de motoare supra-alimentate, este și unul dintre cele mai eficiente automobile.

Cu un design stilat, expresiv și modern, noul KIA XCeed reprezintă o alternativă sportive la SUV-urile tradiționale. Un produs al centrului de design european KIA din Frankfurt, XCeed a fost proiectat sub îndrumarea lui Gregory Guillaume, Vice Președinte de Design al KIA Motors Europe.

Noul XCeed are un aspect mai emoțional și mai dinamic decât rivalii săi de dimensiuni mai mari, în timp ce oferă ceva diferit față de celelalte modele ale gamei Ceed. Singurele elemente ale caroseriei împrumutate de la fratele său hatchback în cinci uși sunt ușile din față.

Din profil, capota relativ lungă a modelului ”curge” către montanţii A situați în spatele roților din față, imprimând un caracter sportiv siluetei automobilului. În timp ce ampatamentul rămâne la fel ca al celorlalte modele ale gamei Ceed (2.650 mm), consolele frontale și posterioare sunt extinse față de modelul hatchback cu 25 mm în față (la 905 mm) și 60 mm în spate (la 840 mm).

“KIA XCeed se adresează dorinței crescânde pentru automobile care oferă mai multă emoție și dinamism decât un SUV, atât în ceea ce privește modul în care arată automobilul, dar și modul în care se conduce. Totuși, cumpărătorii nu doresc să piardă nivelul de practicitate oferit de automobilele mai mari. Noul nostru CUV îndeplinește aceste nevoi datorită unui design distinct și modern, aplicat pe o caroserie spațioasă și versatilă. Acest ultim model venit în portofoliul KIA duce familia Ceed într-o direcție îndrăzneață, arătând amploarea imaginației și ambiției mărcii în segmentul automobilelor de familie compacte. Segmentul C este al doilea cel mai mare de pe piața europeană și, grație diversificării tipurilor de caroserii, va avea o importanță tot mai mare în anii ce vor urma. Prin extinderea gamei Ceed, KIA oferă acum cumpărătorilor mai multe alternative în această clasă decât oricare alt producător auto”, a declarat Emilio Herrera, CEO al KIA Motors Europe.

Un hayon proiectat în unghi ascuțit, de tip fastback și o punte spate mai înaltă cu 60 mm decât a hatchback-ului Ceed în cinci uși contribuie la amplificarea aspectului dinamic, de tip coupe, al părții posterioare a noului CUV. KIA XCeed este echipat cu jante din aluminiu de 16 sau 18 inci și cu anvelope cu aderență sporită de 205/60 R16 sau 235/45 R18.

Fața și spatele automobilului reprezintă o îndepărtare de la aspectul modelului de familie Ceed convențional, diferențiind astfel modelul XCeed de frații săi. Cu o lățime de 1.826 mm (cu 26 mm mai lat decât modelul Ceed în cinci uși), noul CUV are o față mai îndrăzneață, cu o grilă mai proeminentă și ”guri” de admisie a aerului mai mari. Blocurile optice sunt complet redesenate, semnătura de lumini LED, de tip “ice cube” a modelului Ceed prezentându-se într-o formă mai angulară și având deasupra semnale de schimbare a direcției înguste, care curg înapoi către aripile roților.

În partea posterioară, noile stopuri cu tehnologie LED emit o lumină îngustă care, în momentul în care este văzută din anumite unghiuri, pare că se strecoară spre aripile spate. Liniile puternic sculptate care curg orizontal de-a lungul hayonului și spoilerului spate oferă automobilului un aspect mai lat și mai stabil.

Garda la sol mai mare și caroseria înălțată accentuează aspectul robust. Garda la sol a modelului XCeed este de 174 mm când rulează pe jantele de 16 inci și 184 mm când rulează pe jantele de 18 inci, reprezentând o creștere cu până la 42 mm față de hatchback-ul Ceed. Aripile roților, ornamentele laterale și railings-urile argintii de pe plafon oferă automobilului o prezență mai dură, asemănătoare SUV-urilor, ornamentul metalic din bara spate accentuând acest efect. Noul model va dispune de până la 12 tipuri de finisaje de vopsea, cu noua nuanță vibrantă Quantum Yellow, unică în gama Ceed.

În interior, KIA XCeed se prezintă cu o arhitectură contemporană, similară cu a celorlalte modele Ceed, cu o consolă centrală sculptată, ușor orientată către șofer. Având un șezut al scaunelor mai coborât decât într-un SUV tradițional dar cu o gardă la sol mai mare decât a hatchback-ului convențional, KIA XCeed oferă șoferilor o poziție de condus sportivă, dar care permite o bună vizibilitate asupra drumului.

Un sistem de infotainment cu ecran touchscreen ”plutitor” se află în centru planșei de bord, în timp ce partea îngustă a panoului de comenzi oferă un set de butoane cu contact tactil pentru controlul volumului audio, încălzire și ventilație. Cu formă și cu funcționalități cu ergonomie sporită, aceste butoane au fost proiectate pentru a permite șoferilor să efectueze schimbări rapide în mediul ambiant al cabinei, fără a ridica privirea de la drum mai mult decât este necesar.

Interiorul este finisat cu materiale sofisticate, plăcute la atingere, iar planșa de bord are elemente finisate în stil crom satinat, oferind o ambianță rafinată, superioară. Cumpărătorii pot alege dintr-o gamă de tapițerii din material textil, piele sintetică sau piele naturală. Unic pentru modelul XCeed este noul pachet de culoare galbenă pentru interior, cu tapițerie neagră în contrast cu cusăturile de culoare galbenă ale scaunelor și ușilor și cu un mix de elemente de culoare neagră lucioasă și galben metalic prezente în toată cabina.

Noul XCeed este proiectat să ofere spațiul interior și pentru bagaje specific unui SUV într-o caroserie sportivă și cu o amprentă la sol mai compactă. Situat ca dimensiuni între hatchback-ul Ceed și KIA Sportage, XCeed reușește să ofere un spațiu interior și un volum pentru bagaje comparabile cu cele mai bine vândute SUV-uri în Europa.

Cu o lungime totală de 4.395 mm, XCeed este cu 85 mm mai lung decât hatchback-ul Ceed și cu 90 mm mai compact decât modelul Sportage. Înălțimea maximă a plafonului de 1.490 mm înseamnă că este cu 43 mm mai înalt decât Ceed și cu 155 mm mai scund decât Sportage, oferind șoferilor un centru de greutate mai coborât decât frații săi mai înalți din piață și o poziție de condus mai înaltă decât modelul Ceed convențional.

Bazat pe modelul Ceed, unul dintre cele mai spațioase automobile din clasa compactă, noutatea oferă un spațiu interior generos atât pentru pasagerii din față cât și pentru cei din spate. Având șezutul scaunelor înălțat cu până la 42 mm față de modelul Ceed, este mai ușor pentru pasageri să intre în habitaclu.

Având partea posterioară mai lungă, capacitatea portbagajului lui XCeed este de 426 litri (VDA), cu 31 de litri mai mare decât modelul Ceed și doar puțin mai mică decât cele mai bine vândute SUV-uri compacte în Europa. Cu scaunele din spate rabatate, capacitatea portbagajului crește la 1.378 litri. Versatilitatea spațiului este asigurată și de capacitatea de rabatare 40:20:40 a scaunelor din spate, de sistemului inteligent de deschidere a hayonului și de compartimentarea de sub planșa portbagajului.

Gama de tehnologii avansate de siguranță, conectivitate și infotainment a modelului KIA XCeed îl face unul dintre cele avansate automobile din punct de vedere tehnologic și unul dintre cele mai bine echipate din clasa sa. Gama dotărilor este gândită pentru a face condusul mai sigur și mai puțin stresant și oferă o ușurință maximă în operare.

KIA XCeed este printre primele automobile din Europa care oferă sistemul inovator telematic UVO Connect, menit să ducă condusul mașinii în era digitală. Sistemul UVO Connect conectează șoferii cu lumea înconjurătoare, oferindu-le informații prețioase prin intermediul sistemului multimedia cu touchscreen sau prin smartphone-urile lor. Dispunând de serviciile KIA Live și inclus într-un sistem opțional cu display de 10.25 inci TFT LCD, acesta folosește propriul eSIM pentru a colecta și actualiza în timp real informații în timpul călătoriei. Acestea includ date din trafic, prognoze meteo, puncte de interes și detalii despre locurile de parcare de pe stradă sau din spații special amenajate (incluzând prețuri, locații și disponibilitate). Alte elemente oferite de sistemul UVO Connect îl constituie informațiile de diagnostic despre automobil și despre călătoriile pe care le face acesta, permițând posesorilor să trimită în avans viitoarele rute către calculatorul mașinii, precum și să verifice localizarea automobilului în orice moment.

Sistemul de navigație opțional cu touchscreen de 10.25 inci oferă standard posibilitatea conectării prin Bluetooth a mai multor dispozitive simultan, permițând astfel pasagerilor să conecteze două dispozitive mobile în același timp, dar și aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto. Funcționalitatea avansată de împărțire a ecranului în 3 zone permite utilizatorilor să controleze sau să monitorizeze diferite funcții în același timp, personalizând ecranul cu diferite widget-uri. Acest lucru permite șoferului să aibă un display unic (de exemplu navigația), sau să combine câte 3 aplicații în același timp. Astfel, șoferii pot urmări instrucțiunile sistemului de navigație în timp ce pasagerii pot alege să asculte melodiile preferate sau să verifice prognoza meteo. Un sistem audio cu display de 8.0 inci și touchscreen este disponibil în funcție de varianta de echipare, oferind aplicațiile Android Auto, Apple CarPlay și alte funcții de infotainment.

Alte tehnologii opționale menite să îmbunătățească buna dispoziție și confortul fiecărei călătorii, includ sistemul audio premium JBL cu tehnologie Clari-Fi, aerul condiționat dual-zone, oglinzile exterioare încălzite și electrice, volanul încălzit, parbrizul încălzit, scaunele față încălzite și ventilate și scaunele spate încălzite.

Noul XCeed va fi disponibil de asemenea, cu primul panou de bord complet digital Supervision de 12.3 inci, dezvoltat de KIA, gândit pentru a oferi informații cât mai clare și mai complete posibil. Cu o rezoluție mare, de 1920×720 pixeli, panoul de bord digital înlocuiește vitezometrul și turometrul convenționale regăsite pe actualele automobile de pasageri ale brandului. Display-ul său unitar, integrat, oferă prin doua cadrane digitale informații despre viteza automobilului și turația motorului.

Între cele două cadrane digitale se regăsește o zonă multifuncțională, operată prin intermediul comenzilor de pe volan. În această zonă a panoului de bord șoferii pot vedea foarte clar instrucțiunile de navigație, meniul audio, apelurile telefonice și lista de contacte din smartphone, precum și informațiile despre călătorie,  Acestea includ consumul de combustibil instant și mediu. De asemenea, sistemul afișează informații despre diagnosticul automobilului și permite notificări de tip pop-up despre diversele tehnologii de siguranță activă și de asistență a șoferului. Mai mult, sunt afișate informații oferite de sistemul de navigație despre traficul în timp real.

Noul panou de bord Supervision de 12.3 inci este disponibil opțional pentru noul model KIA XCeed, în funcție de piața de comercializare și versiunile de echipare ale automobilului. Acesta înlocuiește panourile de bord tradiționale mono-LCD de 3.8 inci sau TFT LCD color de 4.2 inci disponibile pe diferitele versiuni de echipare ale automobilelor.

Noul CUV oferă acces şi la o gamă largă de tehnologii active de asistență a șoferului și de siguranță. Acestea includ Smart Cruise Control cu sistem Stop & Go, BCW (Blind-spot Collision Warning), FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), ISLW (Intelligent Speed Limit Warning), sistemul inteligent de asistență la parcare (Smart Parking Assist), Lane Keeping Assist și High Beam Assist.

Sistemul Lane Keeping Assist este o tehnologie autonomă de nivel 2 care permite urmărirea automobilelor din față și detectarea marcajelor rutiere pentru a menține automobilul pe banda sa. Sistemul controlează accelerația, frânele și direcția, folosind senzori radar pentru a menține o distanță sigură față de automobilul din față.

Ca orice model al mărcii sud-coreene comercializat în Europa, noul CUV este echipat standard cu sistemul de management al stabilității – Vehicle Stability Management (VSM). Acest sistem asigură stabilitatea în timpul frânării și în viraje, controlând electronic stabilitatea automobilului prin sistemul Electronic Stability Control (ESC) în cazul pierderii tracțiunii.

Echipa europeană de ingineri KIA a avut sarcina de a seta suspensia și direcția noului XCeed pentru a oferi o rulare sigură și un caracter captivant, cu o manevrabilitate exemplară în orice condiții de rulare. Cu un program de dezvoltare dedicat, noul model a fost testat pe o gamă mai largă de suprafețe de rulare decât orice alt automobil dezvoltat anterior în Europa de către KIA.

Prototipurile au fost testate și validate în toate condițiile meteo, de la trecătorile alpine și autostrăzile de mare viteză, până la centrele orașelor aglomerate și pe drumurile de țară înguste. Cu sesiuni de teste efectuate în Germania, Spania, Suedia și Marea Britanie, dar și în alte țări (Coreea de Sud de exemplu), manevrabilitatea noului crossover Ceed este cu adevărat europeană.

Noul KIA XCeed va oferi șoferilor un caracteristici unice de rulare și manevrabilitate, cu o suspensie setată în mod special și având anumite componente care nu se regăsesc pe celelalte modele Ceed. În ciuda gărzii la sol ridicate, noul crossover va fi mai captivant de condus decât un SUV de familie obișnuit, datorită reglajelor speciale ale suspensiei, dimensiunilor exterioare compacte, centrului de greutate coborât și a masei totale a automobilului reduse.

Disponibile pentru prima dată pe un model Ceed, noile componente ”hydraulic rebound stoppers” ale suspensiei sunt oferite standard pe puntea față a modelelor XCeed. ”Opritoarele” de cauciuc (bump stops) care plutesc în lichidul hidraulic din amortizoare oferă un mod de rulare confortabil pe suprafețele deteriorate. Aceste componente ajută suspensia să absoarbă șocurile mai puternice, oferind un răspuns fluid și progresiv, prevenind caroseria să se balanseze la revenirea suspensiei în urma unei compresii rapide. De asemenea, contribuie la un răspuns mai bun al direcției și la îmbunătățirea controlului caroseriei, în timp ce reduce zgomotul suspensiei la trecerea peste limitatoarele de viteză.

Cu excepția noilor componente hidraulice, arhitectura suspensiei noului model a rămas identică cu cea a modelelor Ceed hatchback, ProCeed și Ceed Sportswagon. Totuși, având o gardă la sol înălțată cu până la 42 mm față de modelul standard Ceed (în funcție de dimensiunile pneurilor), inginerii au redus duritatea arcurilor față și spate cu 7%, respectiv 4% pentru a oferi un confort sporit și o stabilitate exemplară în toate condițiile de rulare. Confortul călătoriei este îmbunătățit de asemenea, de adoptarea unui nou amortizor dinamic pentru puntea spate (rear cross-member dynamic damper), care contribuie la limitarea zgomotului la rulare și a vibrațiilor caroseriei.

Structura sistemului de direcție a rămas nemodificată față de modelul Ceed, totuși, sistemul electronic de control (ECU – Electronic control unit) a fost setat pentru a oferi un răspuns mai rapid la comenzile șoferului. Rezultatul se traduce prin aceea că șoferii se pot bucura de același răspuns rapid al direcției și de un nivel al ruliului comparabil cu al hatchback-ului Ceed.

Echipat cu jante din aliaj de aluminiu de 16 sau 18 inci și cu anvelope Michelin (pentru jantele de 16 inci) sau Continental SportContact 5 (pentru jantele de 18 inci), XCeed oferă șoferilor un nivel înalt de aderență și o manevrabilitate captivantă și progresivă.

Sistemul Drive Mode Select permite șoferilor să ajusteze ”greutatea” direcției, sensibilitatea pedalei de accelerație și, pentru modelele echipate cu transmisia automată cu dublu ambreiaj, turația și promptitudinea schimbării treptelor de viteză. Modul Sport îmbunătățește răspunsul accelerației în timp ce direcția oferă un răspuns mai ferm la comenzile șoferului, aducând în prim plan un stil de condus dinamic. Modul Normal permite șoferului să maximizeze eficiența, reducând consumul de combustibil și asigurând o călătorie relaxată.

KIA XCeed este propulsat de o gamă de motoare turbo, oferind clienților câteva alegeri pentru a le satisface toate nevoile. Trei motoare turbo cu injecție directă pe benzină (T-GDi) sunt disponibile. Motorul în trei cilindri, de 1.0 litri T-GDi produce 120 CP/172 Nm de cuplu, în timp ce motorul turbo în patru cilindri T-GDi produce 140 CP/242 Nm.

Motorul T-GDi high power de 1.6 litri regăsit pe modelul Ceed GT și ProCeed GT este de asemenea disponibil pentru modelul cel mai puternic XCeed. Oferind o putere de 204 CP și un cuplu de 265 Nm de-a lungul unei plaje mari de turații, motorul robust de 1.6 litri T-GDi se potrivește perfect abilității automobilului de a face față oricăror tipuri de călătorii.

Modelul este disponibil de asemenea cu două propulsoare Smartstream – cele mai curate motoare diesel produse de KIA și cele mai eficiente din gamă. Motorul Smartstream de 1.6 litri este oferit în variantele de putere de 115 CP și 136 CP.

În afară de motorul de 1.0 litri T-GDi, toate motoarele pot fi cuplate fie la transmisia manuală cu șase trepte, fie la transmisia automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Motorul de 1.0 litri este cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte. Sistemul Stop & Go este disponibil în echiparea standard pentru toate versiunile de echipare.

Ca și alte modele din portofoliul KIA, sisteme de propulsie electrificate şi cu emisii reduse – incluzând opțiunile plug-in hybrid și mild hybrid de 48 V – vor fi lansate pentru XCeed în cursul anului 2020.

Noul crossover urban KIA XCeed va fi fabricat din august la uzina din Zilina, Slovacia, alături de hatchback-ul în cinci uși Ceed, de Ceed Sportswagon și de ProCeed. Cel mai nou membru al familiei Ceed, construit exclusiv pentru Europa, va fi comercializat pe continent din al treilea trimestrul al anului 2019 și va beneficia de garanția unică în industria auto, de 7 ani sau 150.000 kilometri parcurşi.

Vezi şi: (video) Premieră mondială: Noul KIA Seltos – concurentul serios al lui Hyundai Creta

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/