(video) Hyundai a lansat unul dintre primele autobuze electrice etajate din lume

Hyundai Motor a dezvăluit acum câteva ore un aşa-zis “electric double-decker bus”, care reprezintă o premieră pentru producător şi este parte a efortului companiei în a ajuta la reducerea congestionării traficului și poluării aerului.

Autocarul electric etajat a fost prezentat la Târgul de tehnologie funciară, infrastructură și transporturi” desfășurat în Coreea, găzduit de Hyundai și de Ministerul național al terenurilor, infrastructurii și transporturilor.

Pentru a dezvolta primul său autobuz electric etajat, Hyundai a lucrat 18 luni de zile asupra acestui proiect care a demarat în 2017, fiind susţinut de autorităţile locale. Vehiculul are o capacitate de 70 de pasageri – 11 locuri la primul etaj și alte 59 la etajul al doilea – ceea ce este cu 1.5 mai multe în comparație cu cea a unui autobuz obișnuit.

Cu spaţiu necesar pentru pasageri în scaune cu rotile, o rampă ce se deschide automat pentru accesul acestora şi un design cu podea joasă, autobuzul îndeplineşte şi standardele necesare pentru a asigura accesibilitatea sporită pentru persoanele cu handicap și a celor cu deficiențe de mobilitate.

Vezi şi: (video) Premieră mondială: Cel mai lung autobuz electric din lume poate transporta 250 de oameni

Ca parte a efortului companiei de a crește eficiența și de a reduce emisiile vehiculelor, Hyundai a echipat cu autobuzul cu o unitate de propulsie complet electrică, dar şi cu o baterie din polimer, răcită cu apă, cu o capacitate de 384 kWh. Cu aceasta încărcată complet (în 72 de minute) autonomia se poate ridica la 300 de km.

Autobuzul are o lungime totală de 12.990 de mm și o înălţime de 3.995 mm. Acesta rulează pe un sistem de suspensie independentă pe puntea frontală. Osia care răspunde de propulsie este cea de-a doua, pe aceasta fiind integrat un motor electric ce produce 326 CP. Puntea din spate, ultima, este directoare şi roţile de pe aceasta întorc în aceeaşi direcţie cu cele din faţă.

Vezi şi: (foto) Ikarus a prezentat prototipul unui autobuz electric. Îl va produce în serie din 2019

Noul autobuz mai este dotat cu următoarele sisteme de siguranţă:

  • Vehicle Dynamic Control (VDC) ajută la identificarea direcției de conducere dorite de șofer și la menținerea controlului vehiculului.
  • Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) utilizează camera frontală a vehiculului pentru a detecta o coliziune iminentă și pentru a evita impactul sau pentru a minimiza daunele prin frânare în mod autonom.
  • Lane Keeping Assist (LKA) ajută la prevenirea părăsirii accidentale a benzii de circulaţie prin citirea permanentă a marcajelor sau a marginilor carosabilului.

În Coreea de Sud, producția noului autobuz ar trebui să înceapă foarte curând, însă lansarea şi pe alte pieţe este deocamdată nedeterminată.

Vezi şi: (video) Premieră mondială: Revoluţionarul autobuz electric Mercedes-Benz eCitaro

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://pps.iainlangsa.ac.id/ https://jdih.sumbawakab.go.id/