(foto/video) Acum 20 de ani Bugatti a reinventat segmentul de maşini hiper sport cu Veyron

Patru turbo compresoare, peste 1.000 CP și viteze mai mari de 400 km/h. Lumea nu a văzut o mașină super sport ca aceasta înainte de prezentarea sa în 2000.

Atunci când brandul francez de lux a fost relansat şi Bugatti a prezentat prima maşină de producţie în serie, termenul „super sports car” nu a mai fost unul adecvat pentru a o descrie.

Foto: autoblog.md

Povestea modelului Veyron a început în mai 1998, atunci când grupul Volkswagen a dobândit drepturile de utilizare a logoului Bugatti și denumirea comercială a automobilelor Bugatti S.A.S. Pentru a dezvolta un urmaş al modelului EB 110, lansat de proprietarul anterior, germanii au făcut rapid o serie de mașini conceptuale, ale căror progrese tehnologice au culminat în cele din urmă sub forma modelului Bugatti Veyron 16.4.

Între octombrie 1998 și septembrie 1999, Bugatti a introdus o serie de vehicule conceptuale proiectate de atelierul Giugiaro (Italdesign), fiecare având un sistem de tracţiune integrală permanentă și un motor W18 marca Volkswagen. Citeşte continuarea pe AutoBlog.MD


Pub