(video) Honda lasă camerele video în loc de oglinzi ca dotare standard pentru primul său electromobil

Honda confirmă faptul că sistemul său de camere video ce înlocuiesc oglinzile retrovizoare exterioare, care le-am văzut pe prototipul primului său electromobil, vor rămâne şi pe modelul de serie. Alt lucru mai important este că acestea vor fi o dotare standard!

Tehnologia, o premieră în segmentul compact, aduce beneficii semnificative în termeni de styling, siguranță, aerodinamică și rafinament.

Sistemul Side Camera Mirror System al celor de la Honda a fost dezvoltat cu scopul de a înlocui corpurile cu oglinzi de dimensiuni mai generoase prin nişte camere de înaltă rezoluţie, care redau imaginile live de la exterior pe două ecrane de şase inci fiecare, din interiorul automobilului. Aceste monitoare sunt integrate în fiecare capăt al planşei de bord şi sunt poziționate ergonomic pentru a asigura un simţ natural, similar cu cel al folosirii unor oglinzi tradiţionale, dar şi pentru o vizibilitate bună.

Tehnologia de ultimă generație a sistemului de camere ajută mașina să-şi mențină un design modern, curat și simplu, și vin ca o completare la aspectul futurist al uşilor fără rame la geamuri, dar şi la mânerele retractabile pe care le au, alte două lucruri despre care s-a confirmat că vor apărea pe noul Honda e.

Spre deosebire de oglinzile laterale convenționale, aceste camere făcute de Honda nu măresc lăţimea caroseriei şi nici nu se extind dincolo de arcurile roţilor!

Ca urmare, nu numai că vizibilitatea este îmbunătățită, dar, de asemenea, camerele compacte reduc rezistenţa aerodinamică cu aproximativ 90% în comparație cu oglinzile convenționale, cifră care contribuie la eficienţa aerodinamică generală a modelului Honda e cu 3.8%, lucru care se răsfrânge pozitiv şi asupra autonomiei de peste 200 de km pe care o va oferi.

În plus, camerele contribuie la reducerea semnificativă a zgomotului generat de vânt, în mod normal pe maşinile care au oglinzi în corpuri de dimensiuni normale, la viteze mari de rulare.

Carcasele care adăpostesc un set de două camere şi un indicator de direcţie mai au o formă specială care să prevină menţinerea picăturilor de apă pe lentilă, inclusiv prin intermediul unui strat hidrofug pe care îl au aplicat.

Poziționarea optimă a camerelor laterale oferă şi o serie de avantaje în termeni de siguranță. Conducătorul auto poate alege între “vizualizare normală” și “vizualizare într-un unghi larg” a imaginilor de pe camere, prin intermediul setărilor vehiculului, care extind câmpul vizual mai mult decât cel pe care îl oferă oglinzile laterale convenționale. Mai reduc şi punctele din unghiurile moarte cu 10 şi 50% în modurile de vizualizare respective.

Alte beneficii vor putea fi experimentate atunci când se va include treapta Reverse şi maşina va rula cu spatele: liniile directoare apar şi pe ecranele interioare de vedere laterală, în plus față de camera video spate cu un unghi de vizualizare îmbunătăţit, mărind astfel vizibilitatea generală.

Honda ne mai spune că nivelurile de luminozitate ale ecranelor de la interior, care redau imagini live de pe camerele laterale, sunt ajustate automat în funcție de condițiile de iluminare exterioare. O serie de teste specifice au fost făcute pentru a se asigura că această tehnologie poate funcţiona corespunzător şi poate asigura o vizibilitate superioară fie în condiții meteorologice nefavorabile, fie în caz de iluminare insuficientă, fie pe timp de noapte, fără strălucire sau orbire.

Între timp, mai menţionăm că noul Honda e poate fi deja pre-comandat, însă pentru piaţa noastră acest anunţ nu are nici un efect. Clienţii interesaţi pot lăsa un depozit online în Marea Britanie, Germania, Franţa şi Norvegia, cu întoarcerea banilor în caz de refuz. Noul Honda e va fi prezentat ca model de serie până la sfârşitul acestui an, iar primele livrări vor demara din primăvara anului 2020.

Amintim că primul automobil de serie cu nişte camere în loc de oglinzi a devenit noul Lexus ES, modelul în specificaţie pentru piața japoneză. Printre SUV-uri, pionier este noul Audi e-tron, care are unele similare dar opţionale.

Cmentariile sunt închise