‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
14.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleProprietarul rețelelor Kaufland şi Lidl, a ajuns la afaceri de peste 104 miliarde de...

Proprietarul rețelelor Kaufland şi Lidl, a ajuns la afaceri de peste 104 miliarde de euro

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Grupul Schwarz din Germania, care deţine în portofoliu lan­ţul de hipermarketuri Kaufland şi discoun­te­rul Lidl, a obţinut în 2018 afaceri totale de 104,3 miliarde de euro, în creştere cu 7,4%. Gigantul a depăşit în anul trecut pen­tru prima dată pragul de 100 de miliarde de euro afa­ceri. Avansul a fost susţinut în special de Lidl, reţea ale cărei vânzări au crescut cu 8,8%, ajungând la 81 de miliarde de euro. Kaufland a înregistrat un plus de 1,6%, ceea ce constituie peste 22 miliarde de euro. Datele au fost prezentate de compania de cercetare de piaţă IGD, scrie Agora.

La totalul businessului Schwarz, piaţa din țara vecină Ro­mânia a contribuit cu circa 4% în condiţiile în care Kaufland a ajuns anul trecut la 2,4 miliarde de euro, iar Lidl s-a apropiat de 1,7 miliarde de euro, conform esti­mărilor ZF.

Kaufland a obţi­nut în prima jumătate a anului trecut afaceri cu 9% mai mari decât cele din primul semestru al lui 2017, arată calculele efectuate de ZF pe baza datelor publice, ritmul de creştere menţinându-se şi în a doua parte a lui 2018. Astfel, gigantul Schwarz deţine în Ro­mânia două reţele aflate în top trei jucători din comerţul alimentar, Kaufland fiind şi liderul pieţei.

CEO-ul grupului Schwarz, Klaus Gehrig, a pus evoluţia pozitivă în 2018 a gigantului la nivel mondial pe seama „noilor deschideri şi a preţurilor atrăgătoare”. Evoluţia Kaufland a fost mai slabă decât cea a Lidl, iar explicaţia constă în faptul că segmentul hipermarketurilor a fost afectat de schimbările comportamentului de consum pe pieţele pe care brandul operează. Mai exact, consumatorii caută tot mai mult magazine mici, aflate aproape de casă sau birou. Investiţiile viitoare merg însă spre îmbunătăţirea experienţei de shopping şi către extinderea categoriilor de produse.

De menționat că, în acest an urmează să fie deschise primele magazine Kaufland la Chișinău. Anunțul a fost făcut de conducerea companiei încă în decembrie anul trecut, în cadrul unui eveniment organizat cu ocazia montării acoperișului viitorului supermarket.

Potrivit sursei, investițiile făcute în Republica Moldova pe parcursul anului 2018 se ridică la aproximativ jumătate de milion de euro.

‹ adv ›

În România, liderul comerţului local are achiziţionate 40 de terenuri pentru a deschide câte zece magazine pe an în perioada 2019-2022, conform surselor ZF. Lanţul german de hipermarketuri ar urma să ajungă la 160 de magazine şi afaceri de peste trei miliarde de euro în 2022, conform unor surse ZF apropiate companiei.

Cine este Dieter Schwarz, proprietarul magazinelor Lidl şi Kaufland

Numele lui Dieter Schwarz (79 de ani) poate nu spune mare lucru, însă există puţină lume care să nu cunoască magazinele Lidl şi Kaufland, al căror proprietar este. De altfel, într-o industrie dominată de giganţi financiari şi listări la bursă, grupul Schwarz este una dintre puţinele afaceri de familie rămase. Cu o avere estimată la 23,3 miliarde de dolari, Dieter Schwarz este al 36-lea cel mai bogat om din lume, potrivit clasamentului realizat de revista americană Forbes. Aflat la mai puţin de 60 de kilometri de Stuttgart, oraşul Heilbronn este cunoscut pentru arhitectura tipic germană, pentru puternica industrie a vinului şi pentru businessurile care l-au ales ca centrul de dezvoltare. Puţini sunt cei care ştiu că unul dintre cei 125 de mii de locuitori este şi unul dintre cei mai bogaţi oameni din Germania şi din lume. Despre germanul Dieter Schwarz trebuie să cauţi mult pentru a găsi câteva informaţii biografice credibile. Forbes scrie că este unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri din lume şi că este căsătorit de mai bine de 50 de ani şi are două fiice. Dieter Schwarz, care se implică încă în conducerea grupului de comerţ, a moştenit businessul de la tatăl său, fondatorul imperiului de comerţ. Miliardarul a început să lucreze pentru afacerea familiei în tinereţe şi în timp a reuşit să o extindă la nivelul întregii Europe.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›