În contextul minivacantei bugetarilor și altor angajați, Centrul Național pentru Protecția Consumatorilor-CNPIEC consideră oportun să reamintească consumatorilor principalele acțiuni care trebuie să le întreprindă pentru a beneficia de o călătorie plăcută și sigură cu TAXIUL.
Înainte de urcare în taxi, verificați:
- prezența numerelor galbene de înmatriculare a autovehiculului, care denotă că automobilul aparține unei companii specializate;
- lampa de taxi este în stare funcțională (culoarea verde sugerează disponibilitatea autovehiculului de a prelua călători) și e fixată pe mașină;
- pe portierele din față ale mașinei sunt afișate tarifele pe kilometru și pe oră, precum și tariful de pornire, în așa mod ca acesta să fie vizibil de la o distanță de 5 metri.
După urcarea în taxi, verificați:
- în interiorul mașinii este amplasat la vedere ecusonul cu numele, prenumele și fotografia conducătorului auto, precum și denumirea agentului transportator;
- dacă taximetrul este la vedere, nu calculează timpul din momentul sosirii autovehiculului la locul solicitat și este în funcțiune pe toată durata cursei efectuate;
- la cererea dvs, șoferul este obligat să prezinte buletinul de verificare metrologică a taximetrului sau marcajul metrologic;
- bagajele care, conform gabaritelor, pot fi plasate liber în portbagaj cu capacul închis sunt transportate fără plată.
La finalizarea curse, verificați:
- taxa percepută de șofer coincide cu valoarea din bonul fiscal pe care-l păstrați, în cazul în care aveți de făcut o reclamație;
- înregistrați video sau foto elementele de identificare a automobilului și/sau conflictul atunci cînd șoferul manifestă un comportament inadecvat sau sunteți păgubiți.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!