UTIL // Ce trebuie să știți neapărat atunci când mergeți să cumpărați ÎNCĂLȚĂMINTE
Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței a înregistrat în ultimul timp mai multe plângeri vizavi de calitatea încălțămintei cumpărate pe piața din R. Moldova și, pentru a evita asemenea cazuri, le recomandă cumpărătorilor să fie atenți atunci când aleg asemenea bunuri.
În primul rând, încălțămintea trebuie achiziționată numai din magazine specializate, unde sunt eliberate documente care confirmă cumpărătura cu indicarea datei, denumirii agentului economic, denumirii produsului şi costul lui, bonul de casă sau alt document care confirmă faptul efectuării cumpărăturii.
Totodată, acordaţi o atenţie deosebită la achiziţionarea articolelor de încălţăminte sport care poartă numele unor mărci consacrate, dar al căror preţ este exagerat de mic în raport cu preţul real al unor astfel de produse, existând riscul ca acestea sa fie contrafăcute.
Examinaţi cu atenţie încălţămintea şi probaţi ambele articole de încălţăminte ale perechii alese înainte de a lua o decizie.
Încălțămintea trebuie să fie etichetată prin pictograme corespunzătoare celor trei părţi componente – faţa, căptuşeală şi acoperiş de branţ, talpa exterioară, etichetarea trebuie să fie vizibilă, bine aplicată, accesibilă şi să nu inducă în eroare consumatorul, iar pictogramele trebuie să fie suficient de mari pentru ca informaţiile conţinute de acestea să fie uşor de înţeles.
Termenul de garanţie legală curge din data vânzării către consumator şi constituie 30 de zile de la data vânzării acestora.
Pentru încălțăminte, răspunderea vânzătorului este angajată dacă neconformitatea apare într-un termen de 30 de zile de la data vânzării acestora. La produsele de sezon (încălţăminte, articole vestimentare, produse din blană etc.) procurate până la începerea sezonului respectiv, termenul de garanţie se calculează de la începutul sezonului corespunzător - pentru perioada de iarnă de la 1 octombrie, pentru perioada de vară - de la 1 aprilie.
Atunci când produsul achiziționat, în perioada de garanție enunțată, manifestă unele caracteristici de neconformitate, consumatorul este obligat să se adreseze cu o reclamație prealabilă inițial comerciantului. Acesta are la dispoziție 14 zile calendaristice pentru a satisface revendicările consumatorului. În caz contrar, consumatorul este îndemnat să adreseze o reclamație către Agenția pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței (MD-2012, mun. Chişinău, sectorul Centru, str.Vasile Alecsandri,78, etajul 1, e-mail: consumator@apc.gov.md, pentru a obliga agentul economic să-i satisfacă revendicările.
Un muncitor a căzut în groapa șantierului, la Ciocana
Intenționa să ajungă în Europa, tranzitând ilegal Republica Moldova: Un ucrainean a fost reținut de către polițiștii de frontieră
Profirie Skramtai, un cunoscut dirijor din R. Moldova și fost conducător al Corului „Doina”, s-a stins din viață în Lituania