(video) Premieră pe Nurburgring: Noul Volkswagen ID. R va încerca să mai înregistreze câteva recorduri

Volkswagen a prezentat versiunea modernizată a maşinii de curse electrice ID. R. Vehiculul, un flagship sport al viitoarei familii de electromobile a mărcii, a fost îmbunătăţit pentru a stabili un nou record mondial în categoria sa pe legendarul circuit Nürburgring, pe pista Nordschleife cu o lungime de 20.832 de km.

Pentru ca pilotul Romain Dumas să bată cel mai bun timp de 6:45.90 minute, Volkswagen Motorsport a dezvoltat în mod consecvent și continuu acest electromobil. Chiar astăzi este pe cale să-şi finalizeze primele sale teste pe acest circuit, urmând ca încercarea să o facă în una din zilele lunii mai, când va fi o vreme optimă.

https://www.youtube.com/watch?v=_uoVHrHjZTE

Unitatea de propulsie este compusă în continuare din două motoare electrice (680 CP/650 Nm), care îl ajută să facă o acceleraţie până la o viteză de 100 de km/h în doar 2.25 secunde. Limita vitezei maxime a fost mutată deja de la 240 la 270 de km/h. Suspensia este cu braţe duble pe puntea din faţă, iar sistemul de tracţiune integrală are capacitatea de a distribui în mod activ cuplul.

Pentru modelul actualizat, inginerii i-au adaptat caracteristicile trenului de rulare la cele necesare pentru ca maşina să poată fi condusă eficient pe Nordschleife. Printre noutăţi se numără două blocuri de baterii litiu-ion pentru stocare a energiei, care au fost construite cu expertiză de către divizia Volkswagen production development și a căror structură este comparabilă cu tehnologia care urmează să fie utilizată în viitoarele maşini de serie din familia I.D.

Bateria din spate poate oferi energie necesară mai intens, permițându-i celei din față să o economisească pentru ca ulterior să poată combate pentru a combate sub virarea în curbe.

Cea mai izbitoare trăsătură a versiunii evoluate a lui ID. R este aerodinamica proiectată pentru o viteză superioară mai mare. Prin urmare a fost dezvoltat un pachet aerodinamic complet nou cu sistem DRS, cunoscut din Formula 1, precum și sistem optimizat de management al energiei, care controlează puterea generată de cele două motoare electrice și recuperarea energiei sub frânare.

DRS (Drag Reduction System) este în esență un element reglabil hidraulic care pe ID. R se găseşte pe noul spoiler posterior. Prin intermediul său, pilotul din spatele volanului poate reduce rezistența aerodinamică cu aproximativ 20% prin simpla apăsare a unui buton. În contrast cu sistemul folosit în F1, pe ID. R nu serveşte pentru depăşiri, ci pentru a îmbunătăți eficiența. Şi pentru că ID. R are o unitate de propulsie puternică, DRS ajută la utilizarea acestei performanțe cu un consum mai redus de energie, astfel încât să poată continua să funcţioneze pe întregul tur.

Diferența de altitudini la Pikes Peak și Nurburgring au impus inginerii să mai schimbe forma dedesubtului maşinii, spoilerul faţă, dar şi celui spate care are mai multe elemente active, printre care şi sistemul DRS menţionat.

Amintim că VW a reuşit deja să stabilească două recorduri cu ID. R, unul la Pikes Peak şi altul la Goodwood, urmând ca unul final să-l realizeze în septembrie în China, pe celebrul drum montan cu 99 de curbe din Tianmen.

Vezi mai multe detalii în această broşură frumoasă şi în materialele video de mai jos:

[embeddoc url=”https://media.autoblog.md/2019/04/IDR_Booklet.pdf” download=”none”]

https://www.youtube.com/watch?v=e0A-Cjlg_SU

https://www.youtube.com/watch?v=DMrs_fKeztA

https://www.youtube.com/watch?v=fOEjmmvJUSI

https://www.youtube.com/watch?v=LXHLW3Oxj-8

https://www.youtube.com/watch?v=Mrv8SNQ2qgs

https://www.youtube.com/watch?v=posiJPL81Ag

https://www.youtube.com/watch?v=diBGsEyLbww

https://www.youtube.com/watch?v=wpJSQtCKNKo

https://www.youtube.com/watch?v=9xV6Kqz76ns

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise