(video) Cu noul EZ-FLEX, Renault lansează un experiment amplu în Europa pe o durată de aproape doi ani

Compania Renault continuă să dezvolte direcția de livrare a bunurilor, oferind noi exemple de vehicule care vor ocupa această nişă în viitor. Chiar recent am fost martorii unei maşini numite EZ-PRO, iar mai nou francezii au prezentat un LCV electric experimental numit EZ-FLEX şi care arată mai tradiţional.

Potrivit Renault, către anul 2050 cifra de afaceri a bunurilor transportate la nivel mondial va crește de patru ori, și, prin urmare, serviciile de livrare din oraşe vor avea nevoie de un mijloc de transport convenabil. Prototipul acestuia,în viziunea producătorului, este în faţa dumneavoastră.

Renault EZ-FLEX este un vehicul compact și manevrabil, conceput pentru a se deplasa perfect în orașe. Acesta oferă o amprentă optimă în raport cu spațiul de încărcare, având următoarele dimensiuni: lungime (3.86 m), lățime (1.65 m) și o înălțime (1.88 m), care sunt suficient de mici pentru a permite accesul în parcurile auto.

Capacitatea sa de încărcare de trei metri cubi este excepțională pentru dimensiunile sale și este posibilă printr-un cockpit compact, care oferă o gamă întreagă de funcţionalităţi, ca şi cele ale unui veritabil LCV. Iar raza de întoarcere de doar 4.5 metri oferă manevrabilitate excelentă în centrele orașului.

Totul a fost conceput pentru a satisface nevoile curierilor: accesul larg la scaunul conducătorului auto, care facilitează pătrunderea și ieșirea, o planşă de bord centrală foarte vizibilă pentru acces rapid și ușor la informații despre condus, o vizibilitate perfectă a pietonilor și a mediului urban prin intermediul unui parbriz mare, dar şi o serie de comenzi simple şi eficiente care sunt antrenate în condus.

Interfața HMI (Human Machine Interface) este modernă și complet integrată în lumea smartphone-urilor. Aceasta oferă servicii și aplicații legate de vehicul și poate integra aplicații legate de diverse activități ale profesioniștilor.

Încărcarea din compartimentul cargo este optimizată printr-o înălțime ergonomică de încărcare (760 mm deasupra solului) și deschideri, inclusiv laterale, care permit un acces facil la întreaga suprafață. Vehiculul a fost, de asemenea, proiectat pentru a permite o mare varietate de configurații. Aceste configurații spațiale sunt adaptabile, concepute pentru a satisface diferitele nevoi ale profesioniștilor care vor utiliza vehiculul.

Iar pentru că este un electromobil pur, EZ-FLEX poate accesa centrele orașelor fără restricții, oferind o autonomie de 150 km, adaptată nevoilor de livrare urbană (livrările urbane necesită conducere pe o distanţă de 50 km pe zi, în medie).

Cu ocazia prezentării vehiculului, Renault anunţă şi despre un experiment major. O duzină de vehicule EZ-FLEX vor fi împrumutate mai multor profesioniști, companii, orașe și municipalități din Europa pe o durată de aproximativ doi ani. În tot acest timp, vehiculul care este echipat cu senzori pentru a înțelege mai bine utilizările şi cei care le vor folosi, vor oferi un oarecare feedback companiei. Diferite tipuri de date vor fi colectate: geolocaţia, parcursul, autonomia, utilizarea uşilor, viteza, opririle efectuate, etc. Aceste date vor fi apoi transferate într-o bază de date a companiei, prin intermediul sistemului conectat al vehiculului fie în timp real, fie o dată pe zi, pentru a înțelege realitatea utilizărilor zilnice.

Analiza datelor, completată de feedback-ul utilizatorilor, va permite Renault să proiecteze noi vehicule care sunt mai bine adaptate evoluțiilor din logistica urbană. Scopul este ca jucătorii ecosistemului să testeze un vehicul și serviciile sale în condiții reale de viață pentru a obține o viziune comună a mobilității urbane a bunurilor. Prin acest experiment, Renault inițiază o nouă abordare pentru pregătirea și proiectarea inovațiilor de mâine. Această abordare flexibilă, care este o descoperire în industria automobilelor, este foarte apropiată de practicile utilizate în alte sectoare, cum ar fi gaming-ul.

Noul Renault EZ-FLEX va fi prezentat public la târgul VIVA Technology între 16-18 mai 2019 la Paris Expo Porte de Versailles.

Vezi şi: PARIS 2018: Trioul de concepte Renault EZ şi noul Kadjar facelift – Reportaj Video AutoBlog.MD

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/