De ce Moldova rămâne în lista neagră a navigaţiei maritime. O altă navă a fost interzisă

Căpitania portului Salerno din Italia a fost nevoită să intervină cu inspecţie şi măsuri restrictive pe nava Dana 1, cu pavilion moldovenesc, ce transporta lemn din Rusia, scrie mold-street.com.

Foto: selernotoday.it

Inspecțiile efectuate de echipa autorității maritime locale au fost declanșate imediat după sosirea navei în port, pe 29 martie 2019, atunci când a fost primită o solicitare semnată de întregul echipaj care a raportat neplata de către armator a plăţilor salariale datorate conform contractului, declarând starea de grevă și blocarea operațiunilor comerciale ulterioare, scrie publicaţia salernotoday.it.

Încălcări grave ale normelor internaționale privind siguranța navigației

În timpul controalelor la bord, inspectorii Gărzii de Coastă din Salerno, sub coordonarea regională a Direcției Maritime din Napoli, pe lângă constatarea veridicităţii revendicărilor echipajului, au depistat o serie de încălcări grave ale normelor internaționale în materie de siguranță a navigației, astfel încât să se determine arestarea navei în port.

Abia pe 18 aprilie, au fost eliminate toate deficiențele majore legate de siguranța navigației, precum și plata de către armator a oricărui salariu datorat echipajului, care, prin revocarea statutului său de grevă, a permis începerea operațiunilor comerciale de debarcare a încărcăturii la bord, mai scrie publicaţia italiană.

Citește continuarea pe mold-street.com.


Pub