(video) Cum blochezi un expeditor pe Gmail sau îl raportezi ca spam

Aplicația Gmail pentru iPhone și Android reprezintă unul dintre cei mai performanți clienți de email. Din păcate, sunt multe funcții utile care s-ar putea să-ți scape.

Indiferent dacă ai un smartphone Apple sau un gadget cu Android, clientul de mail al celor de la Google vine la pachet cu multe particularități care justifică instalarea sa pe aparat, dacă nu îl ai deja. În primul rând, include un filtru eficient de spam și te ajută să blochezi mesajele nedorite sau anumiți expeditori cu ușurință.

În plus, atunci când clasifici un mesaj ca fiind spam, o copie a sa este expediată către Google. În cazul în care mecanismele de filtrare ale companiei americane clasifică acel email ca fiind spam, s-ar putea să fie blocat la nivel global, atât email-ul, cât și expeditorul.

De cele mai multe ori însă, ideea de filtrare a mesajelor pe care le primești în Inbox se referă doar la tine. Este important însă să faci o distrincție între opțiunile puse la dispoziție de către Google. Poți bloca un expeditor în cazul în care vrei să nu mai interacționezi niciodată cu el sau clasifica un anumit mesaj ca spam. Gestul din urmă îți va muta mesajul în Spam și o copie va fi transmisă către Google.

Pentru a alege ce se întâmplă cu un email sau cum vei interacționa pe viitor cu un expeditor, deschide un mesaj în Gmail pe telefon. Fă un tap în colțul din dreapta sus al mesajul, în dreptul expeditorului, pe cele trei bulinuțe. Optează pentru ”Blochează expeditorul” în partea de jos a ecranului. Imediat după, vei fi confruntat cu o notificare prin care ți se confirmă gestul. La ecranul ulterior, poți opta pentru Deblochează expeditorul, dacă gestul a fost făcut din greșeală sau poți raporta mesajul ca Spam. Dacă optezi pentru a doua variantă, vei câștiga și posibilita de a te dezabona rapid de la un Newsletter sau altă formă de corespondență automatizată.


Pub