Serviciul 112 împlinește un an de la implementarea în Moldova. Câte milioane de apeluri au fost recepționate în această perioadă

ambulanta 112
Foto: cotidianul.ro

Serviciului național unic pentru apelurile de urgență 112 a împlinit un an în Republica Moldova. Cu această ocazie, serviciul 112 a primit în vizită elevi și a desfășurat o campanie de informare privind numărul unic de urgență 112 în licee.

În prezent, Serviciul 112 automatizează toate procesele care anterior se derulau separat la poliţie, ambulanţăşi pompieri, ceea ce înseamnă că interacţiuneacetăţeanului cu serviciile specializate este mult mai simplă.

Totodată, un singur număr de urgență, timpul redus de chestionare a apelantului, implicarea simultană a serviciilor specializate de urgență, tehnologiile performante, sistemul informațional integrat, regimul non-stop și 82 de operatori profesioniștişi devotați, toate oferă posibilitatea ca în fiecare clipă să se reacționeze adecvat și prompt în salvarea vieții omenești.

Menționămcă de la lansarea proiectului, numărul de urgență 112 a fost apelat de 3 900 000 de ori. Numărul apelurilor non-urgente este încă unul semnificativ. Din media zilnică de 12 000 de apeluri la numărul de urgență 112, mai mult de 68 % de apeluri nu poartă caracter de urgență.

Alți indicatori de progres care reflectă activitatea Serviciului 112 sunt: timpii de recepționare a apelurilor inițiate la numărul 112 și timpii de colectare, procesare și transmitere a solicitărilor de intervenție. Din numărul total de apeluri de urgență, în primele 5 secunde, operatorii 112 au reușit să preia 54%. Concomitent, în prezent durata medie de procesare a unui apel de urgență este de până la 40 secunde. Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanță – 77%, Poliție – 21 %, Pompieri – 2 %.

Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: hipertensiunea arterială, copil bolnav, dureri abdominale sau de spate, infracțiune contra vieții, contra patrimoniului, în domeniul transportului și incendiile. Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din municipiile Chișinău și Bălți și raioanele Orhei, Criuleni și Hâncești.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente