Valentina Sohoțchi povestește despre cum va recruta viitorii angajați Victoriabank la Târgul de Cariere din 12-13 aprilie

IMG_3668

Valentina SOHOȚCHI, Director Resurse Umane la Victoriabank, parte a Grupului Financiar Bancar Transilvania, ne povestește despre experiența la Târgul de Cariere cât și despre cum poți să te angajezi la ei, venind doar cu CV-ul la evenimentul din 12-13 Aprilie.

#Cum ai ales profesia de HR Manager? Cum te-au ajutat studiile?

M-a ales HR-ul pe mine, iar eu la rândul meu am acceptat oportunitatea și provocarea de a fi formator în cadrul Departamentului Resurse Umane. Așa a început cariera mea în HR.

#Povesteste istoria ta de succes sau cum e sa fii HR la compania Victoriabank?

De profesie sunt jurist şi cu o carieră de 18 ani în sectorul bancar. Pe parcursul carierei am activat atât în domeniul resurselor umane, dar și a jurisprudenței.

Victoriabank nu reprezintă un teritoriu necunoscut pentru mine, din 2000 până în 2005 am activat în calitate de consilier juridic în Departamentul Juridic al băncii.

Pe parcursul carierei, am acceptat diverse provocări profesionale, inclusiv cele din afara țării. De mai bine de 10 ani mă dezvolt în domeniul Resurselor Umane: training, recrutare şi gestiune de carieră. Din anul 2018 Victoriabank a devenit parte a Grupului Financiar Bancar Transilvania, un parteneriat orientat pentru susținerea/dezvoltarea antreprenorilor și businessului din RM, totodată a fost un nouă oportunitate din punct de vedere a resurselor umane. Peste 300 de persoane au participat la cursuri și întâlniri cu echipa BT în România. În plus, cei 1.300 de angajați ai Victoriabank au acces la platforma de e-Learning a Băncii Transilvania.

#De ce alegeți, Târgul de Cariere ca instrument de recrutare?

Târgul de carieră a devenit o oportunitate eficientă de promovare a imaginii de angajator și între timp unul dintre principalele instrumente de recrutare.

Acest eveniment permite o vizibilitate mai bună în rândul viitorilor angajați și TdC oferă posibilitatea de a vedea candidatul înaintea CV-ului, ceea ce în mod normal se întâmplă mai rar.

Candidații au avantajul de a cunoaște mai bine poziția pentru care aplică. Participând la eveniment pot găsi ușor răspuns la întrebările pe care le au, dar și oportunitatea de a alege cel mai bun și potrivit angajator pentru o cariera de succes.

#Cu câți candidați intrați în contact la evenimentul Târgul de Cariere și la câți le trimiteți oferta de angajare?

Pe parcursul a 2 zile de prezență la Târg avem posibilitatea să interacționam în medie cu 200-250 de persoane care sunt în căutare de noi oportunități de carieră sau inițierea unui internship. Dintre care cel puțin 8 sunt recrutați imediat, peste 20 de studenți acceptați la stagiul de practică, iar pe parcursul anului recepționăm CV-ri de la candidați care au fost la eveniment și au interacționat cu echipa noastră.

#Cum va pregătiți pentru Târgul de Cariere? Care sunt materialele de atragere a candidaților în eveniment?

Reputația companiei și brandul de angajator sunt printre principalii factori care determina preferința candidaților pentru o anumită companie. Imaginea se formează nu doar din târguri, este o munca grea, care se valorifică în timp, iar Târgul de carieră este un instrument forte de promovare a imaginii. Venim de fiecare dată la eveniment cu standul personalizat care este cartea noastră de vizita și putem fi identificați cu ușurința de potențialii candidați; lista posturilor vacante și flyere informative etc. (micile surprize niciodată nu lipsesc.

#Cum ar trebui să se pregătească un candidat pentru Târg de Cariere? Ce calități ar trebui să posede?

Se spune ca prima impresie face cât o mie de cuvinte, iar atunci când ești la masă cu jobul mult visat, ar fi bine sa fii echipat. CV-ul, atitudinea deschisă și încrederea în sine. Totodată recomandăm candidaților să se informeze în prealabil pe situl târgului de carieră despre companiile care vin la târg. Să parcurgă lista companiilor prezente la eveniment și să vadă în domenii de activitate se recrutează.

#Dacă este posibil re-profilarea candidaților și cât de acceptat este de companie, dacă ai o alta specializare?

Oferim posibilitate de dezvoltare a carierei candidaților care sunt deschiși noilor oportunități, oferind diverse programe de training și ghidare în carieră. Aptitudinile pe care așteptăm să le vedem la candidați țin în primul rând de aspectul personal, abilități bune de comunicare, atitudine pozitivă, viziune și înțelegere a obiectivelor de viitor. Ne orientăm spre persoane proactive, deschise spre schimbare și cu spirit de echipă.

#Care sunt avantajele companiei pe care le oferiți potențialelor angajați?

Salariul motivant nu este unicul beneficiu care tentează candidații, deși suntem concurențiali la acest subiect angajatorul VB oferă și alte beneficii non financiare atractive: varietate de cursuri la care pot participa în țară/peste hotare sau online prin platforma e-learning și creștere în carieră; experiență internațională, căci ne dezvoltăm proiectele conform practicilor internaționale ale Grupului financiar Banca Transilvania; angajații au posibilitatea să activeze conform celor mai înalte standarde; tichete de masă în valoare de 45 lei pentru fiecare zi lucrătoare, program de muncă stabil etc.

#Care sunt joburile disponibile acum, și dacă veți fi la Târgul de Cariere din 12-13 Aprilie?

Victoriabank în cadrul Târgului, pune la dispoziția participanților posturi vacante atât pentru cei care sunt la început de carieră cât și oferă oportunități pentru candidații cu experiență. La moment suntem în căutare de colegi în domeniul creditării, IT, carduri, Call Center și deservire clienți la ghișeu (casieri). Totodată banca oferă și programe de stagii pentru studenți pentru a descoperi tineri talentați și dornici sa facă banking împreună cu noi.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente