UNIMEDIA - cel mai activ portal de știri pe întreaga durată a perioadei și campaniei electorale

Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) și Asociația Presei Independente (API) au lansat raportul final de monitorizare a mass-media în campania electorală pentru alegerile parlamentare din 24 februarie 2019. Astfel, UNIMEDIA a fost cel mai activ portal de știri pe întreaga durată a perioadei și campaniei electorale, care a publicat 695 de materiale jurnalistice relevante.

Foto: UNIMEDIA

Potrivit raportului, materialele monitorizate în perioada de referință i-au avut ca protagoniști în principal pe reprezentanții partidelor, dar și pe concurenții independenți în circumscripții uninominale. De asemenea, președintele Igor Dodon, alături de prim-ministrul Pavel Filip și alți reprezentanți ai Guvernului, au făcut subiectul mai multor știri, dar și al emisiunilor de la unele posturi monitorizate.

Cea mai mare vizibilitate din punctul de vedere al frecvenței și duratei aparițiilor în imagini și al intervențiilor directe în știri, emisiuni și dezbateri au avut-o Partidul Democrat, Blocul electoral ACUM, Partidul Socialiștilor din Moldova, Partidul politic Șor și Partidul Liberal.

Astfel, cele mai active portaluri informaționale, pe întreaga durată a perioadei și campaniei electorale au fost Unimedia.info și Deschide.md care au publicat 695 și, corespunzător, 648 de materiale jurnalistice relevante, urmate de Agora.md (518) și Aif.md (511).

raport / Sursa:media-azi.md

Totodată, potrivit raportului, portalul Unimedia.info a mediatizat campania și concurenții electorali pe o tonalitate în general neutră, Partidul Democrat și liderul acestuia Vladimir Plahotniuc fiind prezentați deseori și în context negativ.


Pub