(video) GENEVA 2019: Premieră mondială – Skoda VISION iV, conceptul primului său crossover electric

Skoda a adus la Salonul Auto de la Geneva un nou concept numit VISION iV, un vehicul care oferă o privire mai departe la viitorul electric al mărcii. Prin introducerea primul său vehicul care se va baza pe platforma MEB a Volkswagen Group, brandul ceh este pe cale de a face următorul pas în călătoria sa spre e-mobilitate.

Conceptul este un crossover coupe cu patru uşi, care impresionează cu linii sportive, emotive și emană un sentiment de spațiozitate. O experiență dinamică de conducere este asigurată de un sistem de tracțiune integrală și două motoare electrice.

VISION iV are 4.665 mm lungime, 1.926 mm lățime și are o înălțime de 1.613 mm. Ampatamentul măsoară 2.765 mm. Liniile dinamice îi conferă un aspect sportiv, pe care foarte mult sperăm să îl vedem şi pe modelul de serie. De la exterior privit se simte că interiorul este spaţios, un lucru evident din cauza noilor proporții create de o capotă scurtă și o cabină lungă.

Conceptul a fost vopsit în culoarea Ultra Yellow, care este de fapt un finisaj multi-stratificat de vopsea, care conține pigmenți organici de aur autentic pentru a crea un joc de umbre când lumina se reflectă pe caroserie. Suprafața radiantă este completată de inserţiile mate anthracite care îi oferă automobilului un aspect robust și modern.

Portierele nu conţin mânere tradiţionale, iar uşile se deschid automat printr-o simplă atingere (cele posterioare contra direcţiei de mişcare, fiind acţionate electric). Oglinzile retrovizoare laterale clasice au fost înlocuite de nişte camere cu unghi de vizualizare la 180 de grade şi care retransmit imaginile pe oglinda digitală de la interior. Jantele conceptului măsoară 22 de inci, sunt optimizate aerodinamic şi au pe câte o spiţă denumirea iluminată ŠKODA.

Partea frontală a conceptului este caracterizată printr-o grilă reinterpretată, cu lame verticale delicate și structuri cristaline iluminate. O fâșie de lumină orizontală proeminentă în partea superioară a grilei conectează farurile principale în formă de săgeată, care strălucesc cu tehnologia inovatoare Matrix LED. Elementele din faruri se aseamănă cu trei bijuterii de sticlă și alte elemente cristaline tipice brandului. Prizele de aer mari și izbitoare din bara frontală evidențiază aspectul sportiv al crossoverului, iar pe capotă mai poate fi văzut un logo iluminat.

Partea posterioară include un hayon care acoperă un portbagaj cu un volum de 550 de litri. Tot acolo vedem un design îndrăzneț, redat de noile stopuri care redefinesc forma tipică “C” şi împreună cu o fâşie luminoasă de deasupra difuzorului accentuează lăţimea vehiculului. Un alte detaliu care prinde la ochi este buza uşor curbată a hayonului, dar şi denumirea SKODA cu litere iluminate individual.

Interiorul conceptului aminteşte de cel al lui VISION E și este unul modernizat al acestuia. Anume un astfel de stil vom vedea în viitoarele electromobile ale mărcii. Designerii au făcut uz de lipsa unui tunel clasic pentru a da panoului de instrumente și consolei centrale un aranjament nou. Cel mai inferior nivel al tabloului de bord oferă o mulțime de spațiu de depozitare între șofer și pasagerul din dreapta. Mai sus de acesta există o consolă mobilă și deosebit de ușor de manipulat, care oferă destul spaţiu pentru panouri de control şi două telefoane mobile care pot fi conectate la sistemul multimedia şi/sau încărcate prin inducţie electromagnetică.

Însuşi panoul de instrumente este format din două nivele, care continuă forma părţii frontale a maşinii. Cusăturile decorative și iluminarea ambientală accentuează, de asemenea, aceste linii. Ecranul mare central pare că pluteşte şi este situat în apropiere de cel din spatele volanului. Suprafeţele de pe bord sunt realizate dintr-o spumă moale cu o textură specifică cristalină. Aşa-zisul Ultrasuede, o țesătură sintetică premium din piele întoarsă, se găseşte pe panoul de instrumente și pe uşi.

Nivelul inferior al panoului de instrumente conţine elemente decorative din lemn de mesteacăn cu un finisaj mat, care este extrem de rezistent şi uşor. Acestea înlocuiesc deflectoarele clasice de aer și creează un sentiment de flux natural de aer. Senzația aerisită este accentuată și mai mult de un acoperiș panoramic din sticlă.

Volan conceptului are, de asemenea, un nou design. Acesta dispune de doar două spiţe şi denumirea SKODA în locul logului obişnuit. Comenzi pentru selectarea modurilor de rulare se regăsesc printre butoanele de pe el. Scaunele pivotante deosebit de ușoare contribuie, de asemenea, la senzația aerisită și spațioasă.

Scaunele sunt acoperite cu Dinamica, un substitut de piele întoarsă care nu conține componente derivate de origine animală și include perforații care strălucesc cu accente aurii. Dinamica este parțial fabricat din poliester reciclat, care este, de asemenea, utilizat pentru tricouri și sticle de plastic (PET), de exemplu. Spătarele sunt acoperite cu nişte capace din fibre de vinil vegane. Podeaua este acoperită de covorașe care sunt fabricate din lână bio-degradabilă pură.

Sub toate aceste frumuseţi, acolo unde nu se poate vedea cu ochiul liber, se ascunde platforma electrică MEB care conţine câte un motor electric pe fiecare punte. Puterea totală a sistemului este de 306 CP, care sunt transmiși spre roţi prin intermediul unui sistem de tracţiune integrală. Datorită cuplului maxim care este disponibil instant în orice vreme, acceleraţia 0-100 de km/h o poate face în 5.9 secunde, de la 80 la 120 de km/h ajunge în 4 secunde, iar viteza maximă este limitată la 180 de km/h.

Sub podea, între cele două punţi, se ascunde un set de acumulatori litiu-ion răciţi cu lichid cu o capacitate de 83 kWh. Bateria poate fi încărcată rapid în proporţie de 80% în doar 30 de minute, iar autonomia maximă poate ajunge la 500 de km în ciclu WLTP.

Skoda a echipat VISION iV cu tehnologii sofisticate pentru un nou nivel de siguranță și confort. Caracteristicile de conectivitate cuprinzătoare permit automobilului să comunice cu alți utilizatori de drumuri și vehicule, precum și cu infrastructura, cum ar fi centrele de control ale traficului, ceea ce înseamnă că mașina poate reacţiona la ceea ce se întâmplă în trafic mai rapid și mai precis. În plus, numeroase sisteme de asistență susțin conceptul atunci când șoferul se află în spatele volanului şi când conduce sau parchează în mod autonom.

Scanerele cu laser moderne și senzorii radar permit mașinii să evalueze cu exactitate împrejurimile sale. Un calculator performant, cu o capacitate mare de procesare, interpretează datele rapid. Prin urmare, sistemele de asistență, cum ar fi acelaşi Traffic Jam Assist, funcționează în mod special și rapid.

Skoda VISION iV mai este dotat cu un sistem de pilotare automată de nivel 3. Acest lucru înseamnă că poate prelua complet direcţia pe autostrăzi, de exemplu. Aici, sistemele controlează volanul și manevrele evazive, acceleraţia și aplicarea frânelor. În situații periculoase conducătorului auto i se solicită să preia volanul din nou pentru un interval de timp. De la nivelul 3, vehiculele comunică automat și cu alte vehicule, permițându-le să se informeze reciproc cu privire la pericolele potențiale.

Conceptul mai are un sistem multimedia de ultimă generaţie cu o conexiune permanentă la reţea 5G, un sistem keyless care poate folosi telefonul pentru deblocarea uşilor şi pornirea maşinii, un sistem de control vocal şi prin gesturi, un sistem audio premium şi unul de monitorizare a stării şoferului, inclusiv a pulsului său.

Skoda VISION iV se va transforma în model de serie deja în 2020 şi tot atunci va intra în producţie. Până la anul, de fapt, primul electromobil al mărcii va fi o versiune electrică a modelului CITIGO care apare în 2019.

Vezi şi: Skoda: Vom investi două miliarde de euro în următorii cinci ani şi vom lansa 19 modele noi până în 2021

Evenimentul de prezentare în reluare:

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise

https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://si-asik.tubaba.go.id/assets/kygacor/ https://surat.sumbawakab.go.id/upload/