Știrile false sunt o problemă mare în mediul online – oamenii malițioși le creează, oamenii naivi le răspândesc. Deși soluția evidentă ar trebui să vină de la utilizatori, acest lucru nu se întâmplă. Platformele mari – Facebook, Google și Twitter – trebuie să intervină, din moment ce utilizatorii nu pot să se auto-reglementeze.
În octombrie 2018, cele trei companii au confirmat oficial că vor lupta cu dezinformarea politică de pe platformele lor, pentru a evita impunerea unor legislații mai aspre în Europa. Însă rapoartele lunare de progres arată că giganții nu au reușit să facă prea mult din ceea ce și-au propus însă, scrie playtech.ro.
Comisia Europeană a publicat o declarație în care a explicat exact unde a eșuat fiecare din cei trei giganți. Astfel, s-a aflat că Facebook nu a oferit vreo informație despre cum a mărit „paza” reclamelor politice și nici nu a transmis numărul de conturi false șterse din cauza activităților malițioase. La rândul său, Google a oferit informații prea vagi și incomplete pentru a vedea dacă chiar a făcut vreun efort real de a opri fluxul de știri false. Twitter însă nici nu a vrut să ofere informații Comisiei Europene cu privire la demersurile făcute în acest sens.
Acum, cele trei companii au primit un deadline nou – dacă până la finalul anului nu impun măsuri mai stricte pentru a gestiona cât mai bine știrile false, atunci Uniunea Europeană va implementa legi noi foarte stricte. Comisarul de Securitate al Europei, Julian King, a postat pe Twitter un mesaj cu privire la eșecul celor trei giganți: „Din păcate au rămas și mai în urmă. Trebuie să se ridice la standardele pe care le cerem de la ei”.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!