Informaţie de contact

Adresa:
bd. Ştefan cel Mare, 134
MD-2012, Chişinău
Republica Moldova

Anticameră
tel.:  022 251 317
fax: 022 222 885
e-mail: office@anrceti.md

Relații cu mass-media
tel.: 022 251 364
e-mail: stela.iacob@anrceti.md

 

Linia telefonică de informare
și anticorupție: 080080080

 

Instituţii de stat ale R. Moldova

16 Aprilie, 2024

Numărul furnizorilor care măsoară și raportează ANRCETI parametrii de calitate a serviciilor de comunicaţii electronice este în creştere

Numărul furnizorilor care au măsurat și au raportat Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) parametrii de calitate a serviciilor de comunicaţii electronice în trimestrul II al anului 2015 a crescut până la 140 de furnizori. Aceste date se conţin în Raportul cu privire la rezultatele monitorizării parametrilor de calitate pentru trimestrul II al anului 2015, document publicat astăzi pe pagina web oficială a ANRCETI. Tot azi pe pagină au fost publicate şi informațiile privind asigurarea parametrilor respectivi prezentate de către cei 140 de furnizori.

Datele publicate conțin valorile parametrilor de calitate a serviciilor, măsurate de către furnizori în trimestrul II al anului 2015, și valorile acestor parametri recomandate de ANRCETI pentru serviciile respective. Prin publicarea acestor date ANRCETI urmărește asigurarea transparenței indicatorilor de calitate a serviciilor publice de comunicaţii electronice, oferind astfel consumatorilor acces la informații comparabile despre calitatea serviciilor prestate de furnizori.

ANRCETI a stabilit valorile recomandate ale parametrilor de calitate la serviciile publice de comunicaţii electronice prin Hotărârea Consiliului de Administrație nr.278 din 17.11.2009. Conform acestei hotărâri, furnizorii au obligaţia să măsoare trimestrial parametrii de calitate a serviciilor prestate, să prezinte ANRCETI informația despre valorile acestor parametri şi ulterior să o publice pe paginile proprii de Internet.

Potrivit raportului, din cei 140 de furnizori care au prezentat la ANRCETI informațiile despre parametrii de calitate a serviciilor 45 - dețin pagini de Internet, însă numai 32 dintre aceștia au publicat datele respective pe paginile sale electronice. În același timp, 12 furnizori activi pe piața serviciilor de comunicații electronice nu şi-au onorat obligația de a măsura parametrii de calitate a serviciilor în trimestrul II al anului curent. În raport sunt nominalizaţi şapte furnizori care au restanţe la prezentarea informațiilor respective pentru ultimele două trimestre şi cinci furnizori cu restanţe pentru trei şi mai multe trimestre.

În raportul ANRCETI sunt nominalizaţi, de asemenea, furnizorii serviciilor de telefonie mobilă, de acces la Internet şi de televiziune contra plată care au admis, în perioada de referinţă, abateri de la valorile unor parametri de calitate recomandate de ANRCETI. Este vorba de depăşirea de către unii furnizori de telefonie mobilă a ratei deranjamentelor, remediate în timpul stabilit, a timpului mediu de răspuns pentru serviciul „operatoare” şi a ratei apelurilor către acest serviciu care au fost preluate în maximum 30 de secunde din totalul apelurilor către acest serviciu, precum şi de nerespectarea de către unii furnizori ai serviciilor de acces la Internet şi de televiziune contra plată a termenului necesar pentru furnizarea serviciului, a ratei soluţionării cererilor de furnizare a serviciul în timpul convenit şi a termenului de soluţionare a reclamaţiilor primite de la utilizatorii finali.

21 august 2015

Ultima actualizare: 21/08/2015