Loganul electric ar putea fi maşina low-cost perfectă pentru buzunarul şi străzile românilor – crede inginerul francez Mark Areny. El a reuşit să transforme un Logan obişnuit într-o maşină electrică funcţională şi crede că orice service din România ar putea face această conversie, scrie hotnews.ro
Uzinele Dacia ar putea face Loganul electric într-o perioadă relativ scurtă, de o jumătate – un an de zile, dar comercializarea acestei maşini depinde, în primul rând, de cererea de pe piaţă. ”Momentan, Dacia are un bussines care merge foarte bine şi va produce ceea ce vor oamenii: Sandero, Duster, mașini Logan termice. Dacă aceste modele nu se vor mai cumpăra, atunci vor fi obligaţi să treacă la altceva. Oamenii nu sunt încă convinşi şi aici este munca mea. Uitaţi-vă, eu merg cu un Logan electric, are 16.000 de kilometri şi este foarte bun!”
Dacia are o producție foarte mare, de 300.000 de mașini pe an. ”Ca să dezvolt această mașină, m-a costat 25.000 de euro, ceea ce este puțin, în opinia mea. Acum, reușim să facem conversia în jur de 15.000 de euro. Cred că fiecare service din România ar putea realiza această conversie, noi îi putem ajuta să facă acest lucru. Cel mai avantajos este să cumperi un Logan second hand si apoi să faci mașina electrică”.
Marc Areny spune că mașina cu care circulă în prezent este al doilea Logan electric pe care l-a făcut. ”Pe primul, l-am dezmembrat. Am mers cu el aproximativ 30.000 de km, apoi am montat totul pe o broscuță, model Beetle din 1962. În prezent, lucrăm la conceptul celui de-al treilea Logan electric”.
Câteva detalii tehnice:
Loganul electric nu mai are schimbător de viteză. Acesta este înlocuit cu două butoane, pentru mersul înainte și înapoi. Nu poți merge cu un Logan electric cu o viteză mai mare de 100 – 110 km/h. ”De fapt, nici nu este indicat să mergi cu viteze mai mari, pentru că se consumă mai repede bateria. Acest lucru este valabil pentru orice tip de mașină electrică”- afirmă Marc Areny. Autonomia mașinii este de 200 km, iar bateria este de 35 kWh, transmite hotnews.ro
”În orice condiții, fac 200 km fără niciun fel de problemă – de ajuns pentru a veni în București. O încarc puțin și apoi plec, înapoi acasă, la Pitești. (n.r. unde locuiește). Avem doar un singur încărcător, s-ar putea trece la trifazat sau fast charge, însă luăm în calcul acest lucru pentru următorul model. Acesta se încarcă peste noapte: 5-6 ore, în funcție de cât este de descărcat” – a adăugat inginerul francez.
Update 2022: Între timp, Dacia a lansat oficial și modelul Spring, fiind deja printre cele mai vândute mașini electrice din Europa.