‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
vineri, 19 aprilie, 2024
9.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleMierea-cremă: un produs inedit în care a investit o tânără familie de apicultori din...

Mierea-cremă: un produs inedit în care a investit o tânără familie de apicultori din Durlești

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Cunoscută pentru beneficiile sale de milenii, mierea de albine rămâne a fi un adevărat remediu natural, ce posedă o mulțime de calități nutriționale. Însă, datorită diversificării produselor și schimbărilor apărute pe piață, mierea rămâne cumva „în umbră”, cedând produselor de cofetărie frumos ambalate. Problemă cu atât mai stridentă pentru apicultorii de la noi din țară, care susțin că produsele din miere devin tot mai puțin solicitate de consumatori, de la an la an.

Viorica și Alexandru Rusnac sunt o familie tânără, care s-a aventurat să transforme un simplu hobby într-o adevărată afacere. Aceștia susțin că, oamenii mai întâi cumpără „cu ochii” și apoi se gândesc la beneficii și conținut. Pentru a fi competitivi pe piață, soții, au decis pentru început să cumpere o linie modernă de ambalare a mierii. Iar pentru că, cheltuielile erau considerabile, au solicitat suport în cadrul Programului IFAD.

„Am inițiat afacerea în apicultură acum 3 ani, iar la moment avem aproape o sută de familii de albine în prisacă. Cu părere de rău, consumul de miere scade în ultimii ani. La fel, copiii având la dispoziție o diversitate mare de dulciuri, rareori aleg dintre toate mierea. Îmi doream mult să vând mierea într-un ambalaj atractiv, dar și care corespunde cerințelor pieței. Pentru aceasta aveam nevoie de o linie de ambalare, am căutat mult timp o soluție eficientă. Punând cap la cap cheltuielile, credeam că n-o să reușesc, deoarece utilajul necesar avea un preț de peste un milion de lei. Însă, am aflat despre oportunitățile de finanțare IFAD. Am completat dosarul de sine stătător și am beneficiat, în scurt timp, de suport. În total, utilajul a costat 1 080 000 de lei, iar circa 400 de mii au fost oferite de către IFAD. După care, tot datorită susținerii Proiectului am participat la expoziția Moldagrotech 2018, pentru a comunica direct cu consumatorii. Sunt foarte mulțumit de faptul că am depășit cu succes impedimentele ce le aveam în cale și am ajuns mai aproape de consumator”, a spus Alexandru Rusnac.

În imagine: Viorica Rusnac

Varietatea mică de produse din miere în țară i-a provocat la schimbări. Având la dispoziție linia de ambalare ce oferă o valoare deosebită, autentică mierii, aceștia au decis să elaboreze și un produs pe măsura așteptărilor consumatorilor.

„Chiar dacă mierea de albine are o mulțime de proprietăți, deseori consumatorii aleg alte dulciuri și doar uneori mierea de pe rafturi în magazine. Acest lucru l-am observat și la copiii mei, cărora nu prea le place mierea și mănâncă mai des bomboane sau alte dulciuri. Respectiv, îmi era destul de greu să comercializez mierea obișnuită pe piață. Analizând toate acestea, am decis să combin mierea cu alte produse pentru a găsi un aliment „ideal” pentru copii și maturi, să fie pe placul tuturor. Am testat diferite rețete, până am găsit-o pe cea perfectă. Acum, propunem consumatorilor un produs inedit, cu multe beneficii pentru organism, dar și gustos: mierea-cremă. Iar datorită liniei de ambalare, produsul nostru, ce are un ambalaj atractiv, este comercializat mult mai ușor. Inițial, îmi doream să produc în cantități mari miere-cremă, ca aceasta să ajungă la cât mai mulți consumatori. Și cred că am reușit acest lucru, datorită calității, rețetei special elaborate și ambalajului unic ce permite diferențierea mierii-cremă de toate celelalte produse în magazine. La acest utilaj este suficient să lucreze o singură persoană care să dirijeze procesul, în rest, totul se face complet automatizat. Am înțeles un lucru esențial, că oricât de bun nu ar fi un produs alimentar, fără un ambalaj atractiv, care l-ar diferenția de multitudinea de produse ce se află pe rafturi în magazine, acesta este foarte greu de comercializat. În luna octombrie 2018 am lansat produsul miere-cremă pe piață. La moment, acesta poate fi găsit în mai multe magazine din țară”, a spus Viorica Rusnac.

Producătorii, Alexandru și Viorica, susțin că rețeta produsului a fost elaborată în exclusivitate de ei, adăugând pe lângă ingredientele obișnuite și multă dragoste. Iar cel mai mare vis al lor este să îndulcească cât mai mulți consumatori cu acest produs, cel mai sănătos îndulcitor natural.

„Rețeta noului produs miere-cremă a fost elaborată de noi și ne-am dori să ajungem cu acest produs și pe piețele externe. Timp de doi ani am perfecționat rețeta, am tot căutat combinațiile cele mai avantajoase. Totodată, am înregistrat produsul pentru a-l putea comercializa pe piață. Consider că mierea-cremă întărește imunitatea și organismul. Fapt confirmat și de cei 4 copii ai noștri, care în acești doi ani, de când consumă miere-cremă, nu au răcit. Pe viitor, planificăm să mărim cantitatea de miere-cremă produsă, deoarece suntem siguri de faptul că va fi pe placul tuturor. Îndemnăm toți producătorii, ce au idei originale și simt că pot schimba ceva să acționeze. Noi deja ne-am convins că atunci când participi în cadrul unui proiect nu pierzi nimic, ci ai doar de câștigat”, au conchis soții Rusnac.

Dacă doriți să inițiați o afacere sau să o extindeți, vă puteți informa despre condițiile de finanțare oferite de UCIP-IFAD accesând următorul link.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›