Presa, în vizorul experților MEDIA
Social 13 februarie 2019, 23:33 | 1555

Centrul pentru Jurnalism Independent și Asociația Presei Independente au prezentat cel de-al treilea raport de monitorizare a comportamentului mass-media în campania electorală. În cea de-a două săptămână a acesteia, experții au remarcat tendința unor posturi TV de a favoriza unele partide și de a difuza materiale cu tentă pozitivă pentru a ridica ratingul electoral al unui anumit candidat. Astfel, șeful PD, Vladimir Plahotniuc, ar fi ajuns cel mai mediatizat personaj la holdingul General Media Group, iar Ilan Șor - în presa online.

Experții media au avut în vizor 12 posturi TV și 16 portaluri și ziare.

În aceeași perioadă, potrivit autorilor raportului de monitorizare, cea mai mare vizibilitate din punctul de vedere al frecvenței și duratei aparițiilor în imagini și al intervențiilor directe în știri, emisiuni și dezbateri au avut-o trei formațiuni politice: PD, PSRM și Partidul Șor.

Directoarea Centrului pentru Jurnalism Independent a mai adăugat că holdingul GMG, în care intră posturile TV Publika, Prime, Canal 2 și Canal 3, au mediatizat din plin acțiunile PD, ale candidaților din partea acestei formațiuni, dar și ale reprezentanții Guvernului.

Aceeași tendință se observă și la alte posturi TV monitorizate, au mai spus membrii echipei de monitorizare.

Autorii raportului menționat au declarat că situația este similară când este vorba despre Partidul Șor și candidații acestuia.

Totodată, Ilan Șor a fost cel mai mediatizat personal în spațiul online, a remarcat directorul executiv al Asociației Presei Independente.

În cazul unor portaluri și ziare se menține aceeași tendință ca în televiziune, a mai spus Petru Macovei.

Am vrut să aflăm și opinia șefilor instituțiilor de presă vizate în acest studiu, dar unii nu ne-au răspuns la telefon și nici la mesaje, iar alții au deconectat telefoanele după ce au aflat că discută cu un reporter Jurnal TV.

Opinia ta contează. Comentează!
Din aceeaşi categorie