(video) Lupta pentru cine trage mai mult continuă. Seria Ford F-Series Super Duty primeşte un V8 de 7.3 litri

Într-un pas cu ai săi concurenţi de nouă generaţie, Ford a decis să actualizeze seria de pick-up-uri grele F-Series Super Duty, care vor oferi cele mai înalte standarde de încărcare şi de tractare din istoria modelelor.

Noile îmbunătățiri pentru F-Series Super Duty includ un nou motor pe benzină şi unul actualizat pe motorină, o nouă transmisie automată cu 10 trepte, upgrade-uri de șasiu, actualizări exterioare și de design interior, dar și tehnologii avansate inteligente care ridică din nou ștacheta în remorcare, sarcină utilă și conectivitate.

Vezi şi: (video) Detroit 2019: Premieră mondială – Noile pick-up-uri grele Ram 2500 şi 3500 Heavy Duty

Un motor absolut nou de 7.3 litri se alătură acum în gama de opţiuni disponibile, pe lângă V8-ul benzinar de 6.2 litri care este oferit standard. De asemenea, a treia generaţie a turbo dieselului V8 de 6.7 litri Power Stroke a fost actualizat pentru a livra mai multă putere și cuplu.

Un nou sistem de transmisie automată TorqShift cu 10 trepte va putea lucra acum împreună cu agregatul de 7.3 şi 6.7 litri. Ford este singurul producător care dezvoltă şi construiește cu forţe proprii toate combinațiile de motoare și cutii de viteze, asigurându-se astfel că grupul motopropulsor funcționează perfect cu toate componentele șasiului și calibrările făcute vehiculelor.

Motorul V8 de 7.3 litri, pe benzină, oferă performanțe ridicate într-un pachet compact. Bazată pe decenii de experiență, această unitate este de așteptat să fie cel mai puternic V8 din segment, oferind durabilitate, ușurință în întreținere și capacitatea de remorcare şi tractare utilă pe care clienţii şi-o doresc. Acesta utilizează un nou bloc din fontă cu o arhitectură nouă “cam-in-block” a supapelor şi un arbore cotit din oțel forjat pentru durabilitate maximă.

Sistemul de injecţie cu sincronizare variabilă a supapelor optimizează admisia şi evacuarea pentru a potrivi performanța cu sarcina de lucru. Jeturi de ulei răcesc pistoanele activ atunci când sunt puse sub sarcini grele.

Vezi şi: (video) Premieră în SUA: Noul GMC Sierra Heavy Duty introduce primul tehnologia Transparent Trailer View

A treia generaţie a agregatului Power Stroke include acum un nou sistem de injecţie cu motorină cu o presiune maximă de 36.000 psi, cu noi injectoare care măsoară precis şi pulverizează până la opt ori într-o singură cursă a cilindrului, pentru ca astfel să fie controlat nivelul de zgomot produs şi pentru a optimiza arderea.

Eşapamentul conectat la acest motor inovator dispune de un turbo compresor reproiectat, acţionat electronic şi cu o geometrie variabilă, care oferă o pompare mai eficientă a gazelor şi contribuie la un răspuns mai bun al accelerației.

Printre alte îmbunătățiri structurale se numără: o creștere a rezistenței capului cilindrilor, blocului, bielelor şi lagărelor cilindrice pentru a manipula presiunea cilindrică mai mare și puterea care a crescut. Noile pistoane din oțel oferă o capacitate mai mare de presiune de ardere și mai puțină frecare, însemnând performanțe îmbunătățite și mai mulţi CP și cuplu decât oricând.

Agregatul oferit standard completează gama celor trei opţiuni oferite pentru clienţii Super Duty. Acesta oferă performanţe decente la un preţ accesibil şi nu a avut nevoie de îmbunatățiri pentru că era cel mai nou până acum. Acesta produce 390 de CP şi 583 Nm de cuplu.

Caracteristicile complete ale noului V8 pe benzină şi a celui actualizat diesel vor fi anunţate mai târziu.

O altă noutate disponibilă acum pentru toată gama de maşini F-Series Super Duty este o nouă cutie de viteze automată cu 10 rapoarte. Noua transmisie TorqShift dispune de intervale mai mari de funcţionare a treptelor decât cutia cu şase trepte și este proiectată pentru cele mai dure condiții de remorcare. Aceasta, fiind controlată electronic, mai include şi câteva moduri de funcţionare: normal, tow/haul, eco, slippery şi deep sand & snow.

Întreaga componentă este atât de ingenios proiectat că, chiar și cu patru viteze suplimentare, se potrivește în același spațiu ca şi transmisia anterioară cu şase trepte, unde mai pui că are o greutate cu doar 1.58 kg mai mare.

Vezi şi: (foto/update) Chevrolet arată noul Silverado 2500 HD în nivelul de echipare de top High Country

În întreaga gamă de modele, un design frontal îmbunătățit permite optimizarea performanțelor de răcire și de iluminare sub sarcini grele. Pentru prima dată, toate autocamioanele Super Duty cu roţi duble pe puntea posterioară sunt echipate cu o nouă grilă impunătoare, cu design unic, optimizată pentru răcirea maximă a imensului agregat.

Farurile cu LED-uri au un aspect nou, cu performanțe îmbunătățite de iluminare, în timp ce camioanele de top precum este F-450 Super Duty au şi lumini de zi care sunt o semnătură luminoasă.

De asemenea, modelele actualizate au beneficiat de o bară protecție frontală refăcută și un aşa-zis baraj de aer optimizat, care fac şi folosirea cârligelor mai uşoară. Un design împrospătat al hayonului, al stopurilor şi a barei de protecţie posterioare transmite stilul Built Ford Tough.

Pentru habitaclu, aplicațiile decorative de pe uși și din compartimentul media au fost actualizate în nivelul de echipare Lariat, în timp ce pe camioanele din ediția Platinum acestea sunt din lemn Onyx Argento.

Interiorul modelului în nivel de echipare Limited este complet reîmprospătat, cu culori actualizate Ebony și Highland Tan pentru a oferi un simt mai rafinat, mai modern. Acesta mai oferă alte materiale autentice precum piele naturală, inserţii din lemn de frasin negru sau inserţii din aluminiu lustruit.

Detalii artizanale includ cusături decorative pe pielea cu care este acoperit panoul de bord, cotierele uşilor, scaunele și cotiera de pe tunelul central, dar și logouri Super Duty brodate pe covoraşe. Tavanul este acoperit cu un material soft Miko Suede.

Pentru maşinile din gama anului 2020, noul sistem exclusiv în segment Pro Trailer Backup Assist oferă asistenţă de top chiar având cele mai mari remorci în cele mai restrânse spaţii. Cu mâinile luate de pe volan, șoferii folosesc butonul sistemului pentru a pilota cu ușurință remorca prin camera video spate. Alt sistem Trailer Reverse Guidance arată pe ecranul din habitaclu unghiul şi direcţia remorcii, și oferă sugestii de direcție pentru a mişca cel mai eficient. Ambele sunt construite pentru a se acomoda cu toate stilurile de remorcă, inclusiv cu cele numite local “fifth-wheel” sau “gooseneck”.

Deoarece munca serioasă din ziua de azi este valabilă 24/7, capacitatea de a rămâne conectat este esențială. Fiecare pick-up greu va include acum standard un modem 4G LTE încorporat FordPass Connect cu acces Wi-fi pentru până la 10 dispozitive, păstrând echipajele în conexiune permanentă, indiferent unde nu i-ar duce ziua de muncă.

Mai mult, chiar şi aceste vehicule grele sunt pline de tehnologii de protecţie şi asistenţă. Printre cele care le are se numără un sistem de menţinere în bandă, sistem de monitorizare a unghiurilor moarte chiar şi cu remorca ataşată, asistenţă prealabilă pentru evitarea coliziunilor, cu frânare automată de urgență și detectare a pietonilor, etc. Toate aceste caracteristici vin standard cu nivelul de echipare XLT și mai superior. Alte dotări actuale disponibile includ sisteme de încărcare fără fir și porturi USB-C.

Primele maşini vor fi livrate la dealerii americani spre sfârşitul acestui an. Preţul de start al maşinilor din gama anului 2019 variază între 33.150 şi 86.505 dolari. Dacă s-au scumpit sau s-au ieftinit modelele actualizate deocamdată nu se cunoaşte.

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise