PD, PSRM și PȘ, milionari în cheltuieli în primele zile ale campaniei electorale: Cei mai mulți bani „aruncați” sunt pentru publicitate

După cinci zile de la lansarea oficială în campania electorală, partidele politice nu s-au scutit și au cheltuit milioane de lei pentru publicitate. Potrivit rapoartelor financiare prezentate la CEC, Partidul Democrat (PD) a investit mai mult de 3 milioane de lei în publicitate.

Foto: UNIMEDIA

Mai exact, cea mai mare sumă PD a cheltuit pentru materialele publicitare 3 043 860 de mii de lei, dintre care pentru TV - 2 931 280 de mii de lei, la radio - 30 840 de lei și în mijloace de informare electronice - 81 740 de lei.

Cel mai scump democrații au plătit pentru publicitatea de la postul TV Prime - 745 582 de lei, la Canal 2 și Canal 3 câte 279 593 de lei, Publika TV- 372 791 de lei, ProTV- 130 476 de lei, TV8 - 77 664 de lei, Moldova 1 - 139 796 de lei, JurnalTV - 77 664.

De asemenea, 90 de mii de lei au fost investiți pentru materialele promoționale (postere, stegulețe, tricouri, etc.) și încă 385 de lei pentru serviciile bancare.

Partidul Socialiștilor a cheltuit mai puțin, 1 233 606 lei. De asemenea, cea mai mare sumă a fost dată pentru publicitate - 1 202 244 de lei, dintre care pentru TV- 407 937 de lei, radio - 95 390 de lei și mijloace de informare electronice - 10 mii de lei.

O sumă în valoare de 22 de mii de lei a fost cheltuită pentru programul electoral al partidului și 9 200 de lei socialiștii au dat pentru materialele promoționale (postere, stegulețe, tricouri, etc.).

Cât privește posturile TV unde socialiștii au plătit pentru publicitate sunt Accent TV, TNT Exclusiv TV, NTV Moldova, unde au plătit câte aproximativ 14 mii de lei, iar postului de televiziune Moldova au dat peste 122 519 lei.

Mai mult de 2 milioane de lei a cheltuit și Partidul Șor de la începerea campaniei electorale, mai exact 2 700 071 lei, dintre care 1 546 306 lei s-au repartizat pentru publicutatea de TV, 236 480 de lei pentru radio și 250 de mii pentru mijloacele de informare electronice.

Partidul Șor a mai cheluit o sumă în valoare de 231 900 de lei pentru materialele promoționale (postere, stegulețe, tricouri, etc.) și 326 de lei pentru serviciile bancare.


Pub