Ştiri

Sursa imaginii: zdg.md

Postat de: Mazur Rodica

Ştiri / Social

30 Ian. 2019 / 10:28

Peste 4500 de cazuri de violenţă asupra copiilor în primul semestru al anului 2018-2019

Astăzi, în mai multe state din lume, inclusiv în Republica Moldova, este marcată Ziua Internaţională a nonviolenţei în şcoală. Astfel, conform datelor, prezentate de Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării în primul semestru al anului de studii 2018-2019, angajaţii din sistemul educaţional au raportat 4515 cazuri de violenţă asupra copilului ce au avut loc în familie, şcoală sau în alte locuri şi servicii din comunitate, relatează Radio Moldova Actualităţi.

Potrivit raportului, cele mai multe cazuri se referă la violenţa fizică, altele la violenţa emoţională şi restul la neglijare.

De asemenea, au fost semnalate 46 de cazuri de exploatare prin muncă şi 22 de cazuri suspecte de abuz sexual.

În aceeaşi perioadă, 698 de cazuri au fost referite organelor cu atribuţii în protecţia drepturilor copilului, fiind suspectate sau identificate drept cazuri grave de abuz.

Avocata Poporului pentru drepturile copilului, Maia Bănărescu, este de părere că fenomenul trebuie prevenit prin mijloace educaţionale.

„Este foarte important să înţeleagă copiii ce înseamnă violenţă, care sunt formele de violenţă şi unde trebuie să anunţe în asemenea caz”, a declarat Maia Bănărescu.

Doctorul habilitat în pedagogie, profesorul universitar Viorica Goraş-Postică, susţine că violenţa în şcoli poate fi combătută prin sporirea calităţii educaţiei.

„Răfuiala verbală este cea care afectează motivaţia de a lucra a cadrului didactic, cât şi dorinţa lui de a rămâne în şcoală. Trebuie să muncim toţi cu eforturi conjugate, şi familia, şi şcoala, şi toate instituţiile care prestează servicii educaţionale, dar cu suportul social al contextului economic, politic în care activăm”, a spus Viorica Goraş-Postică.

Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării anunţă că realizează continuu acţiuni de prevenire şi combatere a violenţei faţă de copii, cele mai recente măsuri fiind reconceptualizarea, urmare a reformei curriculare, a disciplinelor Educaţie pentru societate, obligatorie pentru elevii din clasele gimnaziale şi liceale şi Dezvoltare personală, implementată în clasele I-XII.

 

 

Comentarii