(foto) Dmitri Konovalov despre revenirea în Moldova și dezvoltarea afacerii de familie: plitka.md

Co-fondatorul site-ului plitka.md ne vorbește despre cum a pornit afacerea, care sunt tendințele la nivel mondial și ce au în comun plăcile de ceramică cu arta.

Foto: plitka.md

Începuturile

Plăcile de ceramică sunt businesul nostru de familie fondat acum 15 ani de tatăl meu. Inițial, era un magazin mic unde vindea faianță de la marii distribuitori.

Pe atunci, eu și cu fratele meu Nikita locuiam în Rusia și nu aveam niciun plan de a reveni în Moldova. Acum 10 ani însă, tatăl nostru a decedat subit în urma unui infarct miocardic. Atunci, după mai multe discuții și analize, am luat decizia să revenim acasă!

Magazinul plitka.md / Sursa:plitka.md

În Rusia, serviciul nostru însemna lucrul cu cifre foarte mari, operam în termeni de vagoane, eșaloane, etc. Dar asta înseamnă să nu ai niciun contact cu oamenii, cu clienții tăi. Acum însă, e altceva, e viață!

Oamenii mereu se apucă de reparații, iar uneori, acestea se întind cu anii. Încep cu bucătăria, apoi baia, terasa și tot așa. Astfel că, toată această experiență o trăiești alături de client și în principiu, asta e mai interesant deât să urmărești doar cifrele de la monitorul calculatorului tău.

Magazinul plitka.md / Sursa:plitka.md

De multe ori clienții și designerii vin cu idei noi și unice, cer ceva neobișnuit, iar noi facem tot posibilul să le îndeplinim cererea. Ulterior, se adeverește că tocmai acest model e foarte căutat pe piață, iar în tot acest proces ambele părți au doar de câștigat.

Noi cu fratele stăm foate des în magazin și suntem în permanentă comunicare cu clienții, discutăm și încercăm să înțelegem exact ce vor, așa încât cererea de pe piață o testăm practic cu mâinile goale.

Magazinul plitka.md / Sursa:plitka.md

Despre cum este construit modelul de business

Nouă ne plac afacerile care îl implică pe om din punct de vedere emoțional. Este la fel ca într-un restaurant de familie. Ai mereu acea senzație de siguranță când vezi cum proprietarul este peste tot, controlează toate procesele din sală, dar și din bucătărie. E ceea ce ne propunem și în magazinul nostru. Iată de ce nu ne propunem să creăm un spațiu comercial gigant în care să intri și să uiți pentru ce ai venit.

Atunci când caută faianța potrivită, de multe ori clienții se simt stresați, epuizați. În primul rând, asta se întâmplă din cauza multitudinii de oferte, design, stil, dimensiune și doi, pentru că în mod normal, rar când un om obișnuit se întâlnește cu astfel de situații. De exemplu, toată lumea e expertă îm smântână sau lapte pentru că o ia de la magazin zi de zi. Faianță sau gresie însă, cumpără o dată la 5-10 ani. Este o responsabilitate mare când trebuie să alegi dintr-un asortiment atât de larg și cu capul plin de sfaturi din partea prietenilor și cunoscuților.

Magazinul plitka.md / Sursa:plitka.md

Unii decid să scape repede de grijă și cumpără imediat, alții însă intră în cele mai mici detalii și pot întinde achiziția până la un an. Și într-un caz și în altul, se stresează. Noi însă, ne propunem să scoatem acest stres și să facem ca alegerea clientului să fie ușoară aducând cele mai moderne branduri europene.

Gresia și faianța noastră este adusă exclusiv din Spania și Italia. Arată diferit din toate punctele de vedere. Spaniolii, dar mai ales italienii, sunt de departe cei mai buni în domeniu.

Despre piața gobală și cea locală

În general, cele mai noi tendințe de design pornesc anume din Italia. Marile târguri internaționale de la care suntem nelipsiți, dau tonul în ceea ce privește moda și design-ul acestor produse pentru ani înainte. Inițial, noile tendințe sunt observate doar de câțiva designeri, ca mai apoi, în 1-2 ani să fie replicate de marii producători din Spania, de exemplu. Abia mai târziu le remarcă polonezii, ucrainenii sau rușii. Iată de ce gresia și faianța italiană este unică: ei îi depășesc pe toți cu câțiva ani, iar interioarele create în baza produselor italiene rămân actuale pe mai mult timp înainte.

Magazinul plitka.md / Sursa:plitka.md

Eu consider că noi am reușit să aducem și să implementăm produsele din design-ul european modern pe piața moldovenească. Desigur că gresia și faianța italiană și spaniolă era pe piață și până a veni noi, doar că era mult mai scumpă. Se aducea în cantități mici și doar pentru un segment îngust de populație. Marea majoritate a oamenilor cumpăra produse ucrainești, beloruse sau rusesti. Noi însă, ne-am propus ca cele mai bune și noi produse din Europa să fie accesibile și în Moldova! Și ne-a reușit!

Magazinul plitka.md / Sursa:plitka.md

Acum, prețurile pentru colecția noastră econom din Spania sunt cam la fel cu cele pentru produsele din Ucraina sau Belarus, însă la design și calitate sunt net superioare. Asta a făcut ca nivelul de concurență pe piață să crească, iar alte magazine au început să aducă și ei produse competitive și colecții interesante. În acest fel, piața de larg consum a crescut și a devenit mai bogată și mai atractivă pentru clienți. Noi mereu privim concurenții nostri cu respect pentru că ei sunt cei care ne arată direcțiile și nișele care pot fi interesante și pentru noi.

Magazinul plitka.md / Sursa:plitka.md

Ultimii ani, vedem cum a crescut foarte mult viteza cu care apar noi colecții din partea producătorilor. La fiecare jumătate de an, o nouă colecție! A venit vremea tendințelor de design la nivel global în toate domeniile, de la haine, mașini, mobilier până la design interior. De exemplu, acum la modă este culoarea neagră. Încercați să vedeți cât de mult negru este în haine, interiorul mașinilor și bineințeles, faianță.

Ne așteaptă o revoluție

Pe multe piețe au loc procese de schimbări gobale, marile companii dispar ușor ușor, iar locul acestora este preluat de noi producători. Uitați-vă de exemplu la piața de telefoane mobile: în câțiva ani nimeni nu-și va mai aduce aminte de așa un gigant ca Nokia.

Magazinul plitka.md / Sursa:plitka.md

Astfel de procese revoluționare au loc și pe piața de plăci de ceramică. Noile tehnologii permit deja producerea unei plăci cu o grosime de doar 3,5 mm. Sunt niște foi cu dimensiunea de 1 pe 3 metri, foarte ușoare și care pot fi tăiate cu un simplu cuter, însă care sunt la fel de rezistente ca plăcile de grosime obișnuită. Demult gresia și faianța nu mai sunt un produs folosit exclusiv în băi sau bucătării. Acum, vorbim despre un produs universal ce poate fi folosit pentru acoperirea oricăror suprafeți: pereți, mobilă sau uși. Foarte curând, aceste noi produse revoluționare vor putea fi găsite și în noul nostru magazin.

Viitorul plăcilor de ceramică este aproape!

Magazinul plitka.md / Sursa:plitka.md

Plitka.md

9:00–18:00 În zilele de lucru

9:00–17:00 Sâmbătă

9:00–15:00 Duminică

Chișinău, str. Uzinelor 15/4

Tel.: 022 995 995


// console.log('no ads situation')