Cercetătorii de la universităţile Princeton şi New York au analizat informaţiile distribuite în timpul campaniei prezidenţiale din 2016 din Statele Unite de aproximativ 1.200 de persoane care au declarat că folosesc Facebook şi care au acceptat să îşi împărtăşească datele după încheierea alegerilor.
Rezultatele, publicate în jurnalul Science Advances, demonstrează că mai puţin de 8,5% dintre persoane au distribuit cel puţin un link de la unul dintre aceste site-uri.
Însă, cei care erau mai înclinaţi spre a face acest lucru erau vârstnicii. Utilizatorii de peste 65 de ani au distribuit ''de aproape şapte ori mai multe articole'' bazate pe informaţii false în comparaţie cu persoanele cu vârste cuprinse între 18 şi 29 de ani - cel mai tânăr grup studiat - indiferent de preferinţele politice.
Pe de altă parte, cei care s-au descris drept conservatori sau republicani au distribuit de asemenea mai multe linkuri din media cunoscute pentru denaturarea informaţiilor prin comparaţie cu utilizatorii care au declarat că sunt mai liberali, sau democraţi.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!