Important pentru cetățenii RM care locuiesc pe teritoriul SUA: Cum vă puteți reînnoi pașapoartele biometrice

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc pe teritoriul Statelor Unite ale Americii și care intenționează să-și reînnoiască pașapoartele biometrice se pot adresa în zilele următoare la echipa mobilă a Agenției Servicii Publice din RM.

Foto: Portal informational in domeniul migratiei

Astfel, echipa mobilă se va afla pe teritoriul Statelor Unite în perioadele și orașele urmatoare:

14-15 ianuarie- Springfield, Massachusetts

16 ianuarie - Greenfield, Massachusetts 18-19 Ianuarie, 2019 in Raleigh, Carolina de Nord,

24-25 ianuarie- Asheville, Carolina de Nord

28-30 ianuarie- Atlanta, Georgia

1-3 februarie- Minneapolis, Minnesota pentru a presta servicii de decumentatre a cetatenilor.

ACTE NECESARE:

Eliberarea paşapoartelor (adulţi):

  • Buletinul de identitate moldovenesc valabil. Dacă acesta este expirat sau pierdut, atunci în mod obligatoriu va fi depusă o cerere concomitentă pentru eliberarea acestuia. Actele necesare privind eliberarea buletinului de identitate poate fi găsită la: http://www.sua.mfa.md/identity-ro/. ATENŢIE: Prezentarea buletinului de identitate moldovenesc nu trebuie prezentat de către cetăţenii moldoveni care au aprobată emigrarea autorizată în străinătate de către autorităţile moldoveneşti (cetăţenii care au în posesia sa un paşaport moldovenesc şi au aplicată o ştampila dreptunghiulară pe pagina 5 sau 6 privind stabilirea domiciliul în SUA, Canada, Mexic, Israel, etc.)
  • Paşaportul (-le) moldovenesc (-şti) valabil (-e) sau expirat (-e). În cazul pierderii sau furtului, se va întocmi în acest sens o declaraţie la sediul Ambasadei, care va fi taxată adiţional cu 1 USD/per paşaport pierdut/furat.
  • Certificatele de stare civilă*, după caz: (*prezentarea acestora este obligatorie doar dacă au suferit modificări în starea civilă sau/şi informaţiile personale ale solictantului, precum şi în cazul în care au fost obţinute noi certificate/duplicate ale certificatelor după ultima obţinere a buletinului de identitate/paşaport). a. certificatul de naştere; b.certificatul de căsătorie; c.certificatul de divorţ; d.certificatul de schimbare a numelui şi/sau prenumelui; e. certificatul de deces al soţului sau soţiei; La eliberarea repetată a buletinului de identitate sau paşaportului unei persoane mature, prezentarea certificatelor de stare civilă nu este obligatorie dacă nu au survenit schimbări în starea civilă şi în datele personale ale acesteia (nume, prenume, prenumele tatălui, data şi locul naşterii). f. extrasul de pe actul de căsătorie (se prezintă de persoanele, care au desfăcut căsătoria în străinătate şi în statul respectiv nu este prevăzută eliberarea certificatului de divorţ); g.avizul cu privire la anularea, rectificarea şi/sau completarea actului de stare civilă;

Eliberarea paşapoartelor minori:

  • buletinul de identitate valabil al minorului, în cazul în care acesta împlinit vârsta de 16 ani;
  • paşaportul minorului sau declaraţia de pierdere, furt sau deteriorare a acestuia;
  • certificatul de naştere moldovenesc al minorului;
  • buletinul de identitate sau paşaportul reprezentantului legal (părinte);
  • certificatul de căsătorie moldovenesc al părinţilor;
  • certificatul de divorţ al părinţilor, în cazul în care aceştia sunt divorţaţi. În această situaţia, în mod obligatoriu, va fi prezentată şi hotărârea judecătorească privind desfacerea căsătoriei. Dacă cererea pentru eliberarea paşaportului e depusă de către părintele în sarcina căruia nu a fost încredinţată prin hot.jud. creşterea şi educarea minorului, în mod obligatoriu va fi necesară prezentarea acordului celuilalt părinte. Acordul în această situaţie va fi făcut personal la Ambasada sau prin prezentarea declaraţiei notariale. Dacă declaraţia este întocmită de către un notar străin, atunci aceasta trebuie apostilată sau supralegalizată, precum şi tradusă în limba română (dacă traducerea este întcomită în străinătate, în mod imperativ aceasta va fi apostilată sau supralegalizată).

TAXE CONSULARE

Taxa consulară. Taxă consulară se achită prin prezentarea unui money order plătibil Ambasadei Republicii Moldova în SUA (pay to: Embassy of Moldova). Nu sunt acceptate bani cash, carduri bancare sau check-uri personale.

TERMENE

Pentru faptul că cererea de eliberarea a paşportului este procesată de către autorităţile naţionale, doar după recepţionarea acesteia în Chişinău, paşapoartele sunt recepţionate de către Ambasadă în termen de maxim 2,5 sau 4 luni (în funcţie de taxa consulară achitată, - eliberarea paşaportului la 5 zile sau 30 de zile* - termen atribuit autorităţii din Chişinău privind eliberarea actului).

RIDICARE PAŞAPOARTE

Paşapoartele şi buletinelor de identitate se ridică personal la sediul Ambasadei. Totuşi, acestea pot fi expediate printr-un plic preplătit USPS - priority mail (cu tracking number) dacă solicitantul prezintă plicul în ziua depunerii cererii. În aceasta situaţie, solicitantul va expedia recipisa de înmânare a paşaportului, în adresa Ambasadei, dupa recepţionarea paşaportului.


Pub