(video) Motorul rotativ – perfect pentru arderea hidrogenului. Mazda e pe cale de a introduce tehnologia în masă

Motorul rotativ Wankel, inventat de inginerul german Felix Wankel, este numit drept unul de vis în inginerie. Mai mic, mai ușor și mai simplu decât orice motor cu piston, la care mișcarea de rotație se obține nu printr-un mecanism bielă-manivelă, ci cu ajutorul unui piston rotativ de formă triunghiulară, un astfel de propulsor poate genera o putere mai mare dintr-un pachet mic, cu un număr minim de piese puse în mișcare.

Foto: autoblog.md

La motorul Wankel, ciclul de patru timpi se desfășoară în spațiul dintre interiorul unui cilindru de formă aproximativ ovală și un rotor similar ca formă triunghiului Reuleaux, cu deosebirea că laturile sunt mai aplatizate.

Forma rotorului este rezultatul unei minimizări în volum a camerei de combustie și a maximizării raportului de compresie. Curba simetrică ce conectează două vârfuri ale rotorului e maximizată spre exterior, cu condiția că nu poate să atingă cilindrul la orice unghi de rotație. Află cum intenţionează Mazda să-l folosească mai nou, în articolul complet de pe AutoBlog.MD


Pub