09:47:36 25.04.2024
Stiri

Analiștii americani au demonstrat ingerințele Rusiei în alegerile din SUA: 39 mil. de like-uri, 31 mil. de acțiuni, 3,4 mil. de comentarii

Știri 17.12.2018 16:19 Vizualizări1096 Autor: Ziarul National
Analiștii americani au demonstrat ingerințele Rusiei în alegerile din SUA: 39 mil. de like-uri, 31 mil. de acțiuni, 3,4 mil. de comentarii Pagina de Rusia


Universitatea Oxford și analiștii Graphika au efectuat o investigație la cererea Comitetului de Informații al Senatului SUA, rezultatul căreia este confirmarea amestecului Rusiei în alegerile prezidențiale din SUA care, în 2016, au fost câștigate de Donald Trump.

Raportul pregătit pentru Senat a fost „cea mai cuprinzătoare analiză a campaniei de dezinformare lansată de Rusia”, scrie The Washington Post, citând proiectul de document. Potrivit studiului, campania lansată de Rusia în sprijinul lui Donald Trump a folosit cele mai importante platforme sociale și media – Facebook, Twitter și Google – pentru a posta milioane de mesaje, videoclipuri și fotografii.

Tema raportului a fost activitatea „Fabricii de troli” din Rusia („Agenției de cercetare în Internet”), precum și a conturilor false și a multimii de Internet Bot. Analizand activitatea acestor actori, specialiștii au ajuns la concluzia că intensificarea activităților lor a coincis în timp cu evenimentele-cheie ale campaniei prezidențiale din Statele Unite, inclusiv congresele partidelor și dezbaterile candidaților prezidențiali, scrie Pagina de Rusia.

„Este clar că toate mesajele au avut drept scop să susțină Partidul Republican și, în special, pe Donald Trump”, se spune în raport. Experții observă că eforturile rușilor au devenit vizibile în 2014 și au crescut ulterior în fiecare an. În campaniile destinate conservatorilor și alegătorilor de dreapta, mesagerii din Moscova cel mai adesea îl menționau pe Trump, iar cele mai importante mesaje au determinat aceste grupuri să-i susțină campania. În schimb, principalele grupuri care îl puteau contesta pe Trump, au fost bombardate cu mesaje menite să stranească confuzie, să distragă atenția și, în cele din urmă, să descurajeze votul, spun analiștii.

Pe lângă conservatori, principalele grupuri de influență au fost și cele ale afroamericanilor. În cazul lor erau ridicate subiecte servite de „trolii ruși” precum imigrația și dreptul la port armă.

Peste 99% din activitate – like-uri, repostare, evenimente – au provenit de pe 20 de pagini create pe Facebook, în special de „Being Patriotic”, „Heart of Texas”, „Blacktivist” și „Army of Jesus”.

20 cele mai populare pagini au adunat în total 39 de milioane de like-uri, au organizat 31 de milioane de acțiuni și au postat 3,4 milioane de comentarii. Potrivit experților, este posibil ca această campanie rusă să fi afectat opinia a 124 de milioane de persoane pe Facebook și încă 20 de milioane de persoane pe Instagram.

Cercetătorii remarcă faptul că publicitatea din conturile destinate susținerii lui Trump se plătea în ruble, iar paginile „trolilor” erau legate de numere rusești. Adresele IP ale administratorilor de pagini duceau la St. Petersburg – acolo unde se află „fabrica de troli”, supravegheată de „bucătarul lui Putin”, Evgheni Prigojin.


Stiri relevante

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
22.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Mercenarii lui Șor ș...

20.04.2024 20:07 Ziarul National Nicolae Enciu // Basarabia sub teroar...

19.04.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Despărțirea apelor p...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md