‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 23 aprilie, 2024
15 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriPomicultorii, interesați de noi piețe de desfacere și strategii ce le-ar asigura succesul

Pomicultorii, interesați de noi piețe de desfacere și strategii ce le-ar asigura succesul

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Cea de-a patra ediție a Conferinței naționale Businessul Fructelor în Republica Moldova reunește în acest an producători horticoli din întreaga țară. În cadrul evenimentului sunt discutate cu experți internaționali provocările actuale din sectorul horticol și prezentate soluții viabile pentru acestea.

Producătorul Vitalie Socolenco, SRL Ghermes Agro din raionul Căușeni, întreține o suprafață horticolă de 200 de hectare. Acesta a întâlnit probleme la capitolul comercializare și valorificare post-recoltare în acest an, astfel, participă la conferință pentru a afla informații despre noile piețe de desfacere și standardele ce i-ar permite menținerea pe piață.

„Producem cireșe, caise, prune și mere pe o suprafață de 200 de hectare. Acest an a fost greu pentru producători, astfel, am înțeles că trebuie aplicate schimbări. În primul rând, vom pune accent pe modificarea sortimentului, deoarece avem soiuri vechi de cais și o parte din soiurile de măr nu mai sunt solicitate pe piață. Pentru a rezista trebuie să muncim și să ne perfecționăm. Cum să o facem, sper să aflu astăzi. Până acum am exportat doar în Federația Rusă, nu sunt sigur dacă vom avea acces pe alte piețe, deoarece sunt suprasaturate cu producție. Recent, am fost în România pentru a stabili parteneriate cu rețelele de magazine de acolo, însă aceștia au deja contracte stabilite până în anul viitor pentru mere. Au nevoie doar de struguri de masă calitativi, care în acest an și pentru noi sunt deficitari. Recent, am exportat un lot de mere în Israel, peste două zile trebuie să ajungă. Vom vedea cum se vor prezenta și care va fi calitatea acestora după transportare. Am exportat și în Federația Rusă 10 loturi, dar este prea puțin. Asftel, dacă nu vom mări exportul ne ajung mere pentru următorii 2 ani. Aștept idei noi, vreau să aflu mai multe despre sortimentul actual pe piețele de desfacere și să plantez livezi cu aceste soiuri cât de curând posibil”, a spus Vitalie Socolenco.

Denis Burdujan, SRL Valden-Product, este un tânăr producător din Orhei ce dorește ca fructele sale să ajungă pe piețele UE. Participă la Conferința națională Businessul Fructelor pentru prima dată și mizează mult pe cunoștințele pe care le va obține în cadrul acesteia. Acesta consideră că, fără un flux continuu de informație producătorii riscă să piardă piețele de desfacere.

„Am înființat o plantație de prun acum 4 ani cu soiul Stanley. Deja de anul viitor pomii vor intra pe rod. Particip la această conferință pentru a afla cum pot să valorific recolta, pe care o voi obține, cât mai eficient. Sunt începător și am nevoie de informații despre tehnologia de producere, valorificare post-recoltare pentru a obține profit și a fi solicitat pe piață. Chiar dacă este primul an când particip, sper să aflu cât mai multe. Voi pune accent pe piețele de desfacere actuale și de perspectivă, dar și sortimentul ce este solicitat pe aceste piețe. În următorii ani planific să majorez suprafața, deoarece vreau să comercializez fructele pe piața UE, îndeosebi orientându-mă spre România”, a adăugat producătorul.

Ștefan Bâtlan, producător din satul Miclești, raionul Ialoveni produce fructe pe o suprafață de 42 de hectare. Acesta susține că, în ultimii ani, producătorii din Republica Moldova mizează pentru piețele din Vest și tind să asigure calitatea superioară a fructelor.

‹ adv ›

„Cultivăm soiuri de prun, cais și viță de vie pe o suprafață de 42 de hectare. Acest an a fost unul greu, practic, unul dintre cei mai problematici. Concurența recent apărută din partea Federației Ruse pe piața merelor, cantitatea foarte mare de prune poloneze ce au influențat piața Europei, ne-au dat de înțeles că trebuie să schimbăm ceva. Acest lucru nu m-a descurajat , dar mi-a dat o lecție bună pentru viitor. Astfel, voi continua să produc, doar că mai calitativ. Această conferință este o conferință de totalizare, ce ne permite să vedem care sunt tendințele pieții. Dorim să ne reorientăm din Est spre Vest, este o tendință sănătoasă ce se urmărește la mai multe companii cu care avem parteneriate. Avem de lucrat asupra calității, standardizării cum ar fi Global GAP, Global GRASP și avem nevoie de spații frigorifice. Sunt niște tendințe sănătoase solicitate pe piețele din Vest. Chiar dacă calitatea și gustul este deosebit, anume standardizarea este cea care trebuie numaidecât urmărită”, a menționat Ștefan Bâtlan.

Reamintim că, evenimentul Businessul Fructelor în Republica Moldova se desfășoară în perioada 6-7 decembrie curent, în cadrul Complexului Turistic din localitatea Costești, raionul Ialoveni.

Agrobiznes este Partener Media al evenimentului.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›