08:48:24 20.04.2024
Stiri

PORTRETUL cetățeanului din R. Moldova: Cu încredere enormă în biserică și cu venituri mizere. Ce posturi TV privește cel mai des

Social 04.12.2018 14:19 Vizualizări1521 Autor: Ziarul National
PORTRETUL cetățeanului din R. Moldova: Cu încredere enormă în biserică și cu venituri mizere. Ce posturi TV privește cel mai des
Poză simbol


Peste 72% dintre cetățenii R. Moldova consideră că direcția în care se îndreaptă republica este una greșită, arată datele Barometrului de Opinie Publică, făcut public astăzi.

Numai 17,4% declară că această direcție este bună, iar 62,2% nu se arată mulțumiți de situația social-economică din R. Moldova.



Întrebați dacă le ajung veniturile pe care le au, 42% au arătat că acestea acoperă doar strictul necesar, în timp ce alți 31% au declarat că banii nu le ajung nici măcar pentru acel minim necesar.

Potrivit aceluiași sondaj, cea mai mare îngrijorare a cetățenilor R. Moldova este legată în primul rând de viitorul copiilor, apoi de sărăcie, prețuri, șomaj, corupție, boală etc.



Pentru a rezolva problemele existente în R. Moldova, 27% consideră că trebuie schimbată conducerea republicii, alții se pronunță pentru combaterea corupției, dezvoltarea întreprinderilor industriale, combaterea criminalității etc.



Cel mai mult, cetățenii R. Moldova au încredere în biserică - 70%, aceasta fiind urmată, în ordine, de primărie, mass-media, președinte (35%), armată, poliție etc. La polul opus se află partidele politice, Parlamentul și Curtea Constituțională, cu cea mai mică încredere din partea populației.



Sondajul mai arată că principala sursă de informare a cetățenilor rămâne televiziunea - 78%, aceasta fiind urmată de internet - 46%, radiouri, prieteni, ziare etc.

Cei care utilizează internetul au declarat în proporție de 78% că se informează de pe Facebook, iar 60% - de pe Odnoklassniki.



Televiziunile din R. Moldova sunt urmărite de 53,6% din respondenți, cele din Rusia care retransmit în republica noastră - de 28,6% din intervievați, portalurile informaționale - 19%, rețelele de socializare - 17%, posturile TV din România - 13% etc.

Cele mai urmărite posturi TV din R. Moldova sunt Prime - 65%, Moldova 1 - 40%, acestea fiind urmate de Jurnal TV, RTR Moldova, NTV, Publika și Pro TV.



Barometrul Opiniei Publice a fost realizat de „CBS-AXA”, la comanda Institutului de Politici Publice, în luna noiembrie curent, având un eșantion de 1 115 persoane și o marjă de eroare de 3%.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
19.04.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Despărțirea apelor p...

15.04.2024 09:20 Nicolae Negru Nicolae Negru // Simțul realității și...

12.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Recensământul ca o f...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md