Fost ministru de la Chișinău, despre votul ISTORIC din Parlamentul României care vizează construcția Autostrăzii Unirii: „Cea mai palpabilă realizare în An Centenar”
Votul de astăzi din Parlamentul României prin care a fost aprobată realizarea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş - Autostrada Unirii este „cea mai palpabilă realizare în anul marelui Centenar”.
De această părere este fostul ministru și deputat de la Chișinău, liberalul Valeriu Munteanu.
„Astăzi, Parlamentul României a votat pentru construcția autostrăzii Târgu Mureș-Iași, ce va începe de la podul peste Prut, în dreptul orașului Ungheni. Astfel, după finalizarea lucrărilor vom fi conectați la rețeaua europeană de autostrăzi, ori după Târgu Mureș autostrada nouă va fi unită cu autostrada Transilvania (în construcție), până la Vama Borș, dincolo de Oradea – graniță cu Ungaria. Este poate cea mai palpabilă realizare în anul marelui Centenar, ori prin această importantă conexiune rutieră România devine tot mai aproape, cum tot mai aproape devine Europa și nu doar pentru persoane, ci și pentru mărfurile noastre”, a comentat votul deputaților români Valeriu Munteanu.
Potrivit liberalului, rămâne ca după alegerile parlamentare „să vină la guvernare, la Chișinău, o forță politică autentic proeuropeană și proromânească, capabilă să unească Chișinău și Ungheni printr-o autostradă”: „Atunci chiar ne vom dezdoi un pic spatele...”.
Menționăm că Autostrada Unirii va începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se va termina printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov - Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.
Autostrada Unirii va fi finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public-privat.
Autostrada Unirii va avea o lungime de 320 de kilometri. Comisarul european Corina Creu a anunțat în repetate rânduri pe parcursul ultimelor luni disponibilitatea Comisiei Europene de a acorda finanarea necesară realizării Autostrăzii Unirii, costul estimat fiind de 4 miliarde de euro. Lucrările vor trebui demarate în 30 de zile din momentul promulgării legii, cu termen de execuție de maximum 4 ani, iar darea în exploatare a Autostrțăzii Unirii, inclusiv a noului pod peste Prut, să aibă loc către 1 decembrie 2022.
Cheltuielile bugetului de stat, mai mari cu 2,2 miliarde de lei decât veniturile, în primul trimestru al anului curent
Anunțul care provoacă „fiori reci” la Moscova. Ucraina va începe „urgia cerului” cu toate avioanele F-16
Ce e bine să știi înainte să ajungi în Grecia? Există câteva sfaturi esențiale astfel încât să te bucuri de o vacanță perfectă