(foto) Prototipul de teste al primului SUV Ferrari şi-a schimbat “caroseria”. Iată cum ar putea arăta

(update 02.11.2020) Timpul trece, însă dezvoltarea primului SUV Ferrari nu a contenit. Şi dacă anterior a fost văzut testat sub forma unui Ferrari GTC, mai nou, deocamdată în limitele fabricii din Maranello, un alt prototip de teste poartă corpul unui… Maserati Levante cu o capotă ceva mai lungă.

Trebuie precizat că acest lucru nu indică în niciun fel designul şi proporţiile finale ale maşinii despre care vorbim aici, însă câteva lucruri sunt clare: automobilul va dispune de patru portiere, iar garda la sol îi va fi micşorată până la un minim posibil, însă fără a compromite caracterul unui SUV.

Totodată, din câte se pare, italienii nu îşi doresc ca modelul să fie înalt, astfel încât înălţimea ar trebui să-i fie uşor mai mare decât a unui GTC (1.383 mm), între 1.5 şi 1.7 metri.

Între timp a apărut informația că Ferrari şi-a scos din vânzare singurul model cu patru locuri dedicate pentru pasageri. S-ar pregăti o nouă generaţie sau este un semn că SUV-ul îi va lua oficial locul în gamă?

https://autoblog.md/oficial-ferrari-a-renuntat-la-unul-dintre-modelele-sale-moderne-fara-mare-tam-tam/

(update 23.12.2019) Noi detalii despre primul SUV Ferrari. Iată cum ar putea arăta maşina în baza informaţiilor

Aşa-numitul Ferrari Purosangue (denumire care nu este finală), primul “FUV” al mărcii italiene după cum îl numesc mai nou cei de la marketing (Ferrari Utility Vehicle), va fi proiectat pe aceeași platformă modulară cu motor frontal, dar poziţionat central, ca şi proaspătul prezentat supercar de “buget” – noul Roma.

Compania italiană încă nu a decis ce unitate de propulsie va avea maşina din start, dar este cunoscut faptul că modelul va fi parțial electrificat.

Într-un interviu pentru AutoExpress, inginerul-șef Ferrari, Michael Lieters, a subliniat despre faptul că producătorul italian va dezvolta simultan două arhitecturi pentru maşinile cu motoare instalate în partea frontală şi posterioară. “Primul născut” al noii platforme modulare cu motor poziţionat în spatele punţii faţă, cea pe care va sta şi primul “off-roader” al mărcii, a devenit noul Roma care a fost prezentat acum o lună.

Ca parte a arhitecturii cu motor sub capotă va fi lansată o linie întreagă de modele cu tracţiune pe puntea din spate sau integrală, dar și cu diferite formule de locuri pentru pasageri. Şasiul a fost proiectat astfel încât poate fi combinat cu propulsoare cu şase, opt sau 12 cilindri, toate alături de un agregat electric suplimentar, însă inginerii Ferrari consideră că electrificarea impunătorului V12 va duce la crearea unei mașini mari și grele. Prin urmare, este foarte probabil ca SUV-ul să intre pe piață cu un motor mai mic.

În plus, Enrico Galliera, șeful departamentului de vânzări și marketing al Ferrari, a spus exclusiv pentru colegii din Marea Britanie că marca dezvoltă un nou model flagship, un hipercar ce va intra pe piață după 2022. Managerul a sugerat că prin el nu se va căuta să se ofere un număr record de CP, ci va fi concentrat pe ușurință, aerodinamică și manipulare.

FOTO: autoexpress.co.uk
FOTO: autoexpress.co.uk

(update 17.09.2019) Primele detalii despre primul SUV Ferrari: un nou şasiu, compatibilitate cu patru motorizări şi patru locuri pentru pasageri

Un an în urmă, Ferrari a confirmat oficial dezvoltarea primului său SUV, dar, cu excepția faptului apariției sale iminente, informații despre mașină atunci nu a fost făcute publice. Acum, despre viitorul model au început să apară detalii.

Inginerul-şef Ferrari Michael Leiters a spus câte ceva despre proiect într-un interviu exclusiv pentru colegii de la Autocar.

Modelul, care ar putea avea cel mai probabil formele unui coupe, va fi construit pe baza unei noi platforme modulare, pe care motorul va fi poziţionat pe puntea din faţă, iar cutia de viteze pe cea din spate (schemă cunoscută sub denumirea de transaxle). Acest şasiu va fi, de asemenea, utilizat pentru supercar-urile clasice ale companiei (de exemplu, acelaşi urmaş pentru Ferrari GTC4 Lusso), astfel încât el va avea proprietăţi de redimensionare, schimbare a gărzii la sol și va fi compatibil cu diferite unităţi de propulsie.

Un apropo! Denumirea Purosangue (în italiană “pur-sânge”), care a fost atribuită primului SUV Ferrari drept un nume oficial, de fapt se aplică pentru întreaga familie de autoturisme care sunt şi vor fi dezvoltate pe baza noii platforme în următorii patru ani. Toate vor introduce şi o arhitectură nouă a interiorului.

Proiectul noului şasiu mai prevede că tracţiunea va putea fi pe puntea din spate ori integrală, va funcţiona cu motoare V6, V8 şi chiar V12, precum şi cu o unitate de propulsie hibridă care va fi unificată cu cea a noului Ferrari SF90 Stradale (care are trei motoare electrice). Primul SUV Ferrari ar putea obţine toate opţiunile enumerate.

De asemenea, este cunoscut faptul că acesta va avea o lungime de aproximativ cinci metri, un habitaclu cu patru locuri pentru pasageri și o gardă la sol reglabilă, pentru care, cel mai probabil se va utiliza o suspensie pneumatică, un tip de suspensie pe care Ferrari nu l-a pus niciodată pe maşinile sale.

Pentru inginerii Ferrari, dezvoltarea unui crossover/SUV a devenit o provocare, deoarece compania nu a mai făcut astfel de autoturisme. Modelul dedicat şi pentru ieşiri în off-road uşor ar trebui să combine caracterul tradițional al super maşinilor din Maranello cu versatilitatea SUV-urilor. Principalul concurent al automobilului viitor este considerat a fi Lamborghini Urus, dar, de asemenea, lista o pot completa şi modele precum Bentley Bentayga sau Aston Martin DBX. Debutul primului SUV Ferrari este programată pentru anul 2022.


(23.10.2018) (video) Ferrari a început dezvoltarea SUV-ului Purosangue. Ce maşină a surprins un biciclist

După anunţul său, Ferrari a început activ să dezvolte primul său SUV din istorie. Un test mule a fost surprins de un biciclist pe teritoriul uzinei mărcii din Maranello. La văzul camerei, conducătorul maşinii a făcut tot posibilul pentru a o ascunde rapid.

Din imaginile care au ajuns pe internet vedem că agregatele de pe noul model sunt testate deocamdată pe un GTC4Lusso, dar care are aripi şi bosaje mai proeminente, dar şi o gardă la sol mai mare.

De asemenea, se poate observa că automobilul are o caroserie cu elemente aerodinamice camuflate, cel mai probabil acestea fiind noi.

Şeful Ferrari a declarat că maşina va fi una spaţioasă şi universală, una care va stabili noi standarde în segment. O vom vedea pe piaţă tocmai în anul 2022 şi va purta denumirea de Ferrari Purosangue („pur sânge”, în traducere din limba italiană).

Sub capotă, în spatele punţii frontale, se va ascunde un motor alimentat cu benzină. Cutia de viteze şi componentele hibride se vor regăsi pe puntea din spate conform unei scheme arătate la prezentarea unde s-a făcut anunţul despre maşină.

Noul Ferrari Purosangue va mai avea o suspensie inovațională prin care se va putea regla garda la sol, un sistem de tracţiune integrală şi până la patru locuri pentru pasageri.

Vezi şi: (foto) Planurile Ferrari pentru anii 2018-2022. Primul său SUV se va numi Ferrari Purosangue

Un test mule în industria automobilelor este un vehicul de teste echipat cu mai multe componente prototip care necesită evaluare. Acestea sunt adesea camuflate pentru a înșela concurenții și a contracara curiozitatea reprezentanţilor presei auto. Înainte de primi o caroserie finală, unele maşini sunt testate în caroseria modelului de generaţie anterioară sau a altuia din gamă.

Cmentariile sunt închise