(video) Volkswagen a prezentat faruri şi stopuri ale viitorului. Sunt capabile să reproducă marcaje şi simboluri

Tehnologia inovatoare de iluminat, dezvoltată de Volkswagen pentru automobile, contribuie la creșterea siguranței. În același timp, aceasta deschide ușa pentru un design din ce în ce mai personalizat a acestor elemente.

În cadrul unui atelier internațional, Volkswagen a prezentat jurnaliştilor corpurile de iluminat de nouă generaţie şi modul în care aceste sisteme vor comunica și vor spori siguranța și mai mult.

https://www.youtube.com/watch?v=krtZknuZfB4

Inginerii și designerii de la Volkswagen folosesc toate tehnologiile disponibile pentru a îmbunătăți siguranța prin tehnologia inovatoare de iluminare. Unul dintre obiectivele lor este de a spori funcțiile de iluminare în vehiculele curente și, prin urmare, de a îmbunătăți siguranța rutieră în prezent.

Toată munca pe care au depus-o până acum a culminat odată cu introducerea sistemului IQ.Light. Aceste faruri Matrix LED sunt oferite ca o dotare opţională pe noua generaţie VW Touareg. Cu ajutorul lor, de exemplu, se îmbunătățește confortul și siguranța atunci când maşina este condusă pe timp de noapte.

Cu toate acestea, designerii și inginerii care se ocupă de corpurile de iluminat au privit cu un ochi şi în viitor. Mașinile asistate de mâine se vor confrunta cu alţi participanţi la trafic, în noi situații, zi de zi, iar pentru că în unele nu vor exista şoferi, va lipsi un contact vizual.

Aici intră în joc noi funcții de iluminare interactivă. Noile sisteme de iluminat ale VW vor include faruri HD cu micro-pixeli, care vor avea în ele până la 30.000 de puncte luminoase, dar și faruri LED de înaltă performanță ca alternativă ieftină pentru cele care au componente laser şi sunt în prezent scumpe.

Pentru prima dată, aceste faruri HD cu micro-pixeli vor fi capabile să proiecteze informații direct pe suprafaţa carosabilă, îmbunătățind în continuare siguranța. Această tehnologie permite, de asemenea, aducerea la viață a unor noi sisteme de asistare, cum ar fi “Optical Lane Assist”.

Prin acest sistem menţionat se pot proiecta nişte benzi în faţa automobilului, în acest caz un Touareg de teste, oferind șoferului informații exacte despre lățimea SUV-ului (inclusiv a remorcii) și distanța față de marcajele sau indicatoarele rutiere care sunt instalate pe un drum, pentru a ocoli o zonă aflată în reparaţie, de exemplu. De asemenea, benzile pot urmări razele curbelor.

Astfel de funcții de iluminare utile și care contribuie la siguranţa rutieră, sunt testate cu farurile HD-LCD.

Vezi şi: (video) Noul Touareg – primul VW cu sistem Night Vision. Iată cum funcţionează şi cât de util este

https://www.youtube.com/watch?v=rskO_hITW1Y

Noi sisteme, precum este un bloc Matrix LED dezvoltat de VW, vor revoluționa și stopurile unui automobil. Matricele luminoase din aceste stopuri permit ca semnale de avertizare să fie încorporate în ele, de exemplu, pentru a evita situații periculoase. Automobilele viitorului vor putea comunica între ele inclusiv prin semnale luminoase.

Noile funcții de asistență, cum ar fi sistemul “Optical Park Assist” bazat pe micro lentile, vor îmbunătăți siguranța în timpul manevrelor de parcare. Acest sistem va putea proiecta calea vehiculului pe drum pentru a avertiza trecătorii despre faptul că şoferul s-a angajat într-un proces de parcare.

Astfel de stopuri vor putea afişa practic orice imagine/simbol setată prin intermediul unei aplicaţii mobile, iar dacă se vor găsi pe electromobile, vor putea indica proprietarului nivelul de încărcare a bateriei, de exemplu.

Vezi şi: (video) GENEVA 2018: Premieră – Prima maşină care foloseşte tehnologia Digital Light este Mercedes-Maybach S-Class

Pentru a ne asigura că este pregătit în mod corespunzător de provocările viitoare, Volkswagen și-a deschis propriul centru de excelență în iluminat la uzina din Wolfsburg. Acesta include un tunel de 100 de metri lungime, de 15 metri lățime și de 5 metri în înălțime, care funcționează în inima lumii Volkswagen: subdiviziunea de cercetare și dezvoltare.

În acest tunel, Volkswagen folosește simulări rutiere pentru a testa sistemele sale de iluminat pentru ziua de azi, pentru cea de mâine și de mai târziu. Testele pot fi reproduse și repetate ori de câte ori este necesar. Ca urmare, sistemele pot fi comparate și evaluate într-un mod mai ușor şi mai bun decât oricând.

Centrul de excelență în iluminat este, de asemenea, un loc ideal pentru a investiga modul în care șoferii și pietonii percep lumina produsă de farurile unei maşini. Tunelul de lumină a redus, de asemenea, timpul necesar dezvoltării noilor tipuri de faruri, stopuri şi corpuri de iluminat din habitacluri, deoarece numărul de teste de noapte, care consumă mult timp, a fost redus considerabil. Progresele înregistrate în dezvoltarea corpurilor de iluminat auto pot fi astfel implementate și mai rapid în tehnologia de producție în serie, sporind astfel siguranța în beneficiul tuturor utilizatorilor de drumuri.

Când vor apărea primele maşini cu toate aceste noi tehnologii nu s-a anunţat deocamdată. Cel mai probabil vom vedea unele soluţii pe noua generaţie Golf sau pe electromobilul Neo.

https://www.youtube.com/watch?v=08S8J6FcQuk

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise